شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - Saturday 26 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 25.10.2024, 14:43

سعید مینایی و آیدین محمدی به حبس محکوم شدند

سعید مینایی و آیدین محمدی، فعالان ترک (آذربایجانی)، با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران جمعاً به هشت سال حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس حکمی که اخیراً توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی صادر و از طریق وکیل به این دو شهروند ابلاغ شده است، آقای مینایی از بابت اتهام انتسابی “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده و آقای محمدی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به سه سال حبس محکوم شده است.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات آقای محمدی و آقای مینایی در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد.

سعید مینایی، در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، پس از حضور در اداره اطلاعات شهرستان بناب بازداشت شد. وی پس از چندی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز به یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۴۰ زندان اوین انتقال یافت. او پس از ۱۶ روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد و نهایتاً، در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

آیدین محمدی در تاریخ شانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در محل کارش واقع در شهر اردبیل بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات زندان اوین منتقل شد. او در اسفند ماه همان سال، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

وی در فروردین ماه ۱۴۰۳ نیز به دادسرای اوین احضار شد و در خرداد ماه سال جاری، جلسه رسیدگی به اتهامات وی برگزار شد.

سعید مینایی دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه دولتی قم، پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024