پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - Thursday 19 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 19.09.2024, 8:42

حمایت گسترده مقامات جمهوری‌خواه سابق از کامالا هریس

۱۱۱ نفر از مقامات برجسته سابق جمهوری‌خواه روز چهارشنبه با اعلام این‌که به نظر آنها دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، «صلاحیت» رئیس‌جمهوری مجدد را ندارد، حمایت خود را از کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی آمریکا اعلام کردند.

به گزارش «سی‌ان‌بی‌سی»، این مقامات که شامل چهره‌های سابق امنیت ملی و سیاست خارجی دولت‌های مختلف جمهوری‌خواه ریگان، بوش پدر و پسر، و حتی دولت قبلی خود ترامپ هستند، نگرانی‌های خود را درباره رفتارهای نامتعارف ترامپ در طول دوران ریاست‌جمهوری‌اش بیان کردند.

آنها به «رهبری پر هرج‌ومرج، اولویت دادن به منافع شخصی، و نقش او در تحریک شورش‌های ششم ژانویه ۲۰۲۱ علیه کنگره» به‌عنوان شواهد بی‌توجهی ترامپ به حکمرانی مبتنی بر قانون اساسی اشاره کردند.

مقامات پیشین جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده ترامپ را به‌خاطر «به آسانی تحت تأثیر رهبران خارجی قرار گرفتن» و «رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی» مورد انتقاد قرار داده و گفتند که این موضوع یک «تهدید جدی» برای امنیت ملی است.

نویسندگان اذعان کردند که بسیاری از جمهوری‌خواهان با سیاست‌های هریس احساس راحتی نمی‌کنند، اما نتیجه گرفتند که «رفتار آشوب‌انگیز و غیراخلاقی» ترامپ از تمام نگرانی‌های دیگر مهمتر است. به گفته آنها، رفتارهای ترامپ دشمنان آمریکا را «بی‌پروا» می‌کند که می‌تواند منجر به پیامدهای خطرناک جهانی شود.

در میان امضاکنندگان برجسته نامه می‌توان به ویلیام وبستر، مدیر سابق «سیا» و «اف‌بی‌آی»، جان نگروپونته، مدیر سابق اطلاعات ملی، و رابرت زولیک، نماینده سابق تجاری ایالات متحده اشاره کرد.

به گفته سی‌ان‌بی‌سی، حمایت مقامات برجسته جمهوری‌خواه از هریس نشان‌گر یک تغییر روند سیاسی قابل‌توجه است. در اوایل امسال نیز تشکیل گروه «جمهوری‌خواهان هوادار هریس» به این جنبش کمک کرد.

دیک چینی، معاون سابق رئیس‌جمهوری در دولت جورج دبلیو بوش، و دخترش لیز چینی، یکی از منتقدان سرسخت ترامپ، از برجسته‌ترین جمهوری‌خواهانی هستند که پیشتر از هریس حمایت کرده‌ بودند.

از سوی دیگر مایک پنس، معاون سابق ترامپ، اعلام کرده است در انتخابات ۲۰۲۴ از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد، و رویدادهای ششم ژانویه را دلیل اصلی این تصمیم خود عنوان کرده است.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024