پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - Thursday 19 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 19.09.2024, 8:39

شرکت «آیکوم» ژاپن: ۱۰ سال پیش فروش بی‌سیم و باتری به لبنان را متوقف کردیم

در پی وقوع دو موج انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر و بی‌سیم اعضای حزب الله لبنان در دو روز گذشته، دو مقام آمریکایی شامگاه چهارشنبه فاش کردند که اسرائیل پس از وقوع حملات، در این باره واشینگتن را مطلع کرده است، اگرچه اسرائیل رسما مسئولیت آن را بر عهده نگرفت.

این دو مقام آمریکایی که در مصاحبه با «واشینگتن پست» نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که اسرائیل قبل از وقوع این حمله درباره جزئیاتش با آمریکا صحبت نکرده است.
بر اساس آنچه در «واشینگتن پست» منتشر شده، اسرائیل از طریق کانال های ارتباطی اطلاعاتی در این باره به ایالات متحده اطلاع داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی در قاهره، گزارش‌های مبنی بر اینکه ایالات متحده در عملیات منفجر کردن دستگاه های ارتباطی حزب الله دست داشته یا اطلاعات قبلی داشته است را تکذیب کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز با رد سؤالات درباره بمب‌گذاری‌های روز چهارشنبه در لبنان، گفت که «ایالات متحده در انفجار دستگاه‌های ارتباطی دیروز و امروز در لبنان دخالتی نداشته است.»

مقامات اسرائیل در مورد عملیات اطلاعاتی که منجر به کشته شدن ۱۳ نفر (۱۱ نفر از حزب الله، علاوه بر یک زن و یک کودک) و زخمی شدن نزدیک به ۳۰۰۰ نفر بر اثر انفجار وسایل ارتباطی (پیجر و بی‌سیم) توسط اعضای حزب الله شد، واکنشی نشان نداده‌اند.

به گزارش وزارت بهداشت لبنان، روز چهارشنبه نیز در موج دوم انفجارها، ۲۰ نفر کشته (از جمله ۴ عضو حزب‌الله) و حدود ۴۵۰ نفر زخمی شدند.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024