پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - Thursday 19 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 19.09.2024, 8:37

کارکنان ایلان ماسک عموما از کامالا هریس حمایت می‌کنند

در حالی که ایلان ماسک، میلیاردر کارآفرین آمریکایی، از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حمایت کرده است، کارکنان مجموعه شرکت‌های فناوری او در «تسلا»، «اسپیس‌ ایکس»، و «ایکس» عمدتاً از کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها حمایت می‌کنند.

به گزارش «رویترز»، بر اساس داده‌های «اوپن سیکرِتس» که سازمانی غیرحزبی است که داده‌های مربوط به کمک‌های مالی انتخاباتی و لابی‌گری در ایالات متحده را ردیابی می‌کند، کارکنان تسلا ۴۲۸۲۴ دلار به کارزار انتخاباتی هریس و تنها ۲۴۸۴۰ دلار به کارزار ترامپ کمک کرده‌اند.

کارکنان شرکت فضایی اسپیس ‌ایکس ۳۴۵۲۶ دلار به هریس و ۷۶۵۲ دلار به ترامپ کمک کرده‌اند. کارکنان پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ایکس نیز ۱۳۲۱۳ دلار به هریس و کمتر از ۵۰۰ دلار به ترامپ کمک کرده‌اند.

در حالی که این ارقام برای جمع‌آوری کمک‌های مالی انتخاباتی نسبتاً کوچک هستند، اما نشان‌دهنده گرایش‌های سیاسی است که با دیدگاه‌های ماسک در تضاد است. ماسک که اینک ثروتمندترین فرد جهان است، از ترامپ در ایکس حمایت کرده و ایده‌های متمایل به چپ را به عنوان «ویروس ذهنی ووک» رد کرده است.

ماسک در سال ۲۰۲۰ از جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا حمایت کرد، اما اخیرا به سمت راست متمایل شده است. ترامپ گفته اگر در انتخابات نوامبر پیروز شود، ماسک را به ریاست «کمیسیون بهینه‌سازی دولت» منصوب خواهد کرد.

داده‌های اوپن سیکرتس شامل کمک‌های مالی کارکنان و صاحبان شرکت‌ها و اعضای خانواده نزدیک آنها است. قوانین مالی انتخاباتی شرکت‌ها را از کمک مستقیم به کارزار‌های فدرال منع می‌کند. بسیاری از کارکنان ماسک در کالیفرنیا، که یک پایگاه دموکرات‌ها به شمار می‌رود، مستقر هستند.

به گفته رویترز، ماسک در ماه ژوئیه، در اعتراض به وضع قانونی درباره هویت جنسیتی، اعلام کرد دفاتر مرکزی ایکس و اسپیس ‌ایکس را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل خواهد کرد. کارشناسان می‌گویند این به معنای از دست دادن بسیاری از استعدادهای بالقوه در کالیفرنیا است.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024