چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - Wednesday 18 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 12.09.2024, 13:16

شکست ترامپ در برابر هریس ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشت

اینکه عملکرد یک سیاستمدار چگونه باید ارزیابی شود، همیشه فقط از طریق نظرسنجی‌ها قابل سنجش نیست. گاهی اوقات بازارهای مالی، پیام روشن‌تری ارسال می‌کنند. بنابر ارزیابی بازارهای مالی، دونالد ترامپ در نخستین دوئل تلویزیونی خود در برابر کامالا هریس، امتیاز خوبی را به دست نیاورد!

پس از این مناظره، سهام شرکت «ترامپ‌مدیا» تا ۱۷ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود از زمان عرضه اولیه سهام در ماه مارس رسید.

«ترامپ مدیا» که اکثریت سهام آن در اختیار دونالد ترامپ است، صاحب شبکه اجتماعی «سوشیال ترود» (Truth Social) است. این شبکه شبیه توییتر است و ترامپ آن را پس از اخراج از توییتر راه‌اندازی کرد.

شبکه اجتماعی توییتر هشتم نوامبر ۲۰۲۱ عضویت دونالد ترامپ در این پلتفرم را به تعلیق درآورد. این اقدام پس از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ هواداران ترامپ شکست‌خورده در انتخابات ریاست جمهوری علیه کنگره آمریکا اتفاق افتاد. پس از آن ترامپ شبکه اجتماعی «سوشیال ترود» به راه انداخت.

بنابر گزارش‌ها، پس از آنکه کامالا هریس در مناظره تلویزیونی سه‌شنبه شب با دونالد ترامپ فراتر از انتظارها ظاهر شد و سهام شرکت ترامپ‌مدیا، دارنده شبکه اجتماعی «سوشیال ترود» رو به کاهش گذاشت.

شرکت ترامپ‌مدیا ۱۱۵ میلیون سهم دارد و در روز چهارشنبه، یعنی یک روز پس از مناظره، ارزش آن ۶.۲ میلیارد دلار بود که نسبت به ارزش پیش از مناطره ۳۰۰ میلیون دلار کمتر است. به عبارت دیگر مناظره ترامپ با هریس برایش ۳۰۰ میلیون دلار هزینه در بر داشت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024