يكشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - Sunday 8 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 26.07.2024, 6:40

پولیتکو: اوباما از نامزدی کامالا هریس حمایت خواهد کرد

وب‌سایت خبری پولیتیکو روز پنج‎شنبه چهارم مرداد به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد باراک اوباما قصد دارد از نامزدی کامالا هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت کند.

بر اساس این گزارش، اوباما ممکن است روز پنج‌شنبه تصمیم خود را برای حمایت از هریس، معاون کنونی رییس‌جمهوری آمریکا، علنی کند.

اوباما بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ رییس‌جمهوری ایالات متحده بود. او همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های حزب دموکرات به شمار می‌رود.

اوباما پیش‌تر نیز در رویدادهای مربوط به جمع‌آوری کمک‎های مالی برای کارزار انتخاباتی جو بایدن شرکت و از او حمایت کرده بود.

بایدن ۸۱ ساله روز ۳۱ تیر از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات آتی کناره‌گیری کرد.

به دنبال عملکرد ضعیف بایدن در اولین مناظره رو در رو با دونالد ترامپ در روز هشتم تیر، انتقادها از رییس‌جمهور کنونی آمریکا شدت گرفته بود. بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، سن بایدن عامل مهمی در عدم اطمینان رای‌دهندگان آمریکایی به او به شمار می‌رفت.

برخی رسانه‌ها خبر داده بودند اوباما به صورت خصوصی از بایدن خواسته بود از نامزدی در انتخابات انصراف دهد.

پولیتیکو در ادامه گزارش خود نوشت حمایت اوباما می‌تواند کارزار انتخاباتی هریس را فعال کند و به او در جمع‌آوری کمک‌های مالی یاری برساند.

پیش‌بینی می‌شود اوباما پس از معرفی قطعی هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات، در رویدادهای انتخاباتی او حضور یابد.

به گزارش پولیتیکو، هریس در روزهای اخیر چندین بار با اوباما در تماس بوده تا حمایت او و دیگر اعضای حزب دموکرات را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به دست آورد.

بایدن پس از کناره‌گیری از نامزدی، حمایت خود را از کامالا هریس به عنوان گزینه حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ اعلام کرد. این در حالی است که اوباما و چند تن دیگر از چهره‌های برجسته دموکرات از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده بودند.

اوباما در بیانیه خود به مناسبت انصراف بایدن، از هریس حمایت نکرد و تنها گفت: «اطمینان دارم رهبران حزب دموکرات فرآیندی را ایجاد می‌کنند که از دل آن، نامزدی برجسته بیرون می‌آید.»

هریس، اولین زن سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار است که به مقام معاونت ریاست‌جمهوری ایالات متحده رسید. او در صورت پیروزی در انتخابات آتی، اولین زنی خواهد بود که به عنوان رییس‌جمهور این کشور انتخاب می‌شود.

دموکرات‌ها باید در کمتر از یک ماه دیگر، نامزد خود را برای جایگزینی بایدن انتخاب و معرفی کنند.

با توجه به حمایت بایدن از هریس و پس از آن حمایت زنجیره‌ای شماری از فرماندارها، نمایندگان کنگره و روسای ایالتی حزب دموکرات از او، به نظر می‌رسد هریس موقعیت خوبی برای تصاحب نامزدی حزب دموکرات دارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده قرار است روز ۱۵ آبان برگزار شود.

بر اساس نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس، هریس در رقابت‌های انتخاباتی دو درصد از ترامپ جلوتر است. طبق این نظرسنجی که دو روز پس از اعلام کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها انجام شده، ۴۴ درصد رای‌دهندگان از هریس و ۴۲ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024