يكشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - Sunday 8 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 24.07.2024, 20:15

اصغرزاده: آقاى پزشكيان! كشور را از انزوا و انسدادهای فرصت سوز خارج‌ کنيد

متن كامل سخنان ابراهیم اصغرزاده، رئيس كميته سياسى جبهه اصلاحات ايران در دیدار اعضاى مجمع عمومى اين جبهه با دکتر مسعود پزشکیان رئيس جمهور منتخب به شرح زیر است:

مى‌گويند آقای پزشکیان یک اسب زین کرده تحویل گرفته، در حالى كه میراث دولت قبل فقط خر لنگ است؛ آن‌هم همراه با تعهد هزار و پانصد هزار میلیارد تومان اوراق قرضه و ششصد هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ناترازی‌های بزرگ در تولید برق و گاز و کمبود سوخت روزانه بنزین.

بزرگ‌ترین دروغی که می‌گویند این است که دیدید به رغم تحریم‌ها، شاخص‌های کلان اقتصادی رشد کرده است و در حالى كه تحریم‌ها نه تنها برای مردم نعمت نبوده، بلکه تداوم آن، منزلت جهاني ايران را به رغم قدرت نظامي و قدرت منطقه‌ای‌اش، در معرض آسيب جدي قرار داده است.

جايگاه قدرت اقتصادي ايران در جهان به شکل خطرناکي در حال کاهش و تضعيف است و در این وضعيت بحرانی، ضرورت اقدام سريع و تصمیم شجاعانه اجتناب‌ناپذير است. پروژه امنیتی سازی ایران با ادعای به خطر افتادن امنیت و صلح جهانی توسط سیاست های نظامی ایران در منطقه مجددا کلید خورده است.

آقای پزشکیان!
مهم‌ترين مشکل توسعه اقتصادي ايران، سياست خارجي کشور است. بايد براي خروج از تله تحريم‌هاي آمريکا، تدابير فوري با رعايت شئونات و مصالح ملی و تعامل از موضع برابر اتخاذ کنید.

در این مقطع زمانی کشور به يک سياست خارجی خلاق و توسعه‌گرا نياز دارد تا درهای اقتصاد جهانی را به روي اقتصاد ایران بگشايد و کشور را از دام تحريم‌ و انزوا و انسدادهای فرصت سوز خارج‌ کند. بايد با دور شدن از ذهنیت جنگ سرد و کوتاه کردن دست نهادهای غیرمسئول از دخالت و دست اندازی در سیاست خارجی به یک ديپلماسي قدرتمند بر پایه آرمانگرایی واقع بینانه بازگشت و باید به صورت عاجل و فوری به بازار جهانی بازگشت و برای به دست آوردن جایگاه و پرستیژ شایسته کشور در میان رقبای منطقه ای و جهانی افق گشایی کرد.

باید تصویر ایران نزد مخاطبان جهانی را با به رسميت شناختن منافع مشروع و مشترک با دیگران بهبود بخشید توجه کنید که ايران براي بهره بردن از مزیت نسبی خود در روابط اقتصادي با کشورهاي موفق شرقي مثل چين، هند و یا روسيه، نيازمند خروج از تله تحريم آمريکا و تنش‌زدايي با غرب است.

با اتخاذ سیاست خارجی مبتکرانه مانع از امنیتی سازی مجدد ایران شوید و با سیاست همزیستی مسالمت آمیز مبتنی بر صلح و تعامل و عادی‌سازی روابط با همه از امنیت ملی و گزینه تعامل در مقابل سیاستِ فشارِ حداکثری اقتصاد ایران را نجات دهید.

آقاى پزشكيان!
اگر اقدام فوری نکنید چند ماه دیگر که با اعتراضات خیابانی مواجه شویم اگر حتی شما هم نخواهید ولی دیگران به روی مردم اسلحه بگیرند، با اولین شلیک، ما و شما هم نابود خواهیم شد.


کانال تلگرام جبهه اصلاحات ایران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024