يكشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - Sunday 8 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 24.07.2024, 15:00

مهناز طراح در زندان اوین اقدام به خودکشی کرد

مهناز طراح، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین شامگاه سه شنبه دوم مردادماه، از طریق بلعیدن قرص اقدام به خودکشی کرد. این زندانی پس از این اقدام به بیمارستان لقمان منتقل و حدود یک ساعت قبل به زندان اوین بازگردانده شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “شامگاه سه شنبه دوم مردادماه، خانم طراح از طریق بلعیدن قرص اقدام به خودکشی کرد. وی پس از این اقدام به بیمارستان لقمان منتقل و حدود یک ساعت پیش از این بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد.”

مهناز طراح در تاریخ بیست و دوم آبان ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در یکی از خیابانهای تهران همراه با اعمال خشونت بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ سوم آذرماه همان سال، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد.

وی نهایتا در دی ماه سال گذشته، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم به سه سال و هشت ماه حبس و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل هشت ماه زندان محکوم شد. حکم وی در پی تسلیم به رای به دو سال و ۹ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

مهناز طراح پیش از این نیز سابقه برخوردهای قضایی و امنیتی را داشته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024