پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - Thursday 5 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 19.06.2024, 16:29

پزشکیان: اگر نتوانم تغییرات حداقلی را صورت دهم کنار می‌کشم

بخشهایی از سخنان امروز(۳۰ خرداد) مسعود پزشکیان در اصفهان:

● آقایان مدعی طرح زور، یک آیه یا روایت نشان بنده بدهند که پیامبر یا ائمه علیهم السلام در برخورد با زنانی که حجاب سر نداشته اند امر به مجازات، بازداشت، توقیف اسب و شتر یا اخذ فلان مبلغ درهم و دینار نموده اند!!!

● مشکل ما با آمریکاست، چرا به جای مذاکره مستقیم با واسطه های منفعت طلب روبرو می شویم و کودکانه با واسطه پیام می دهیم و با واسطه پیام می گیریم؟ چطور از جنگ با آمریکا نمی ترسیم اما از مذاکره مستقیم هراس داریم؟

● عمق راهبردی از نظر من دل های مردم ایران و میزان رضایت آنها از حاکمان فعلی کشور است.

● شعب ابی طالب هم در صدر اسلام ۳ سال طول کشید نه ۴۰ سال، ضمن اینکه پیامبر، اصحاب آن حضرت و همه مردم در تحریم، گرسنگی و انواع سختی ها قرار داشتند و حتی حضرت خدیجه در آن دوره رحلت نمودند؛ نه مثل حالا که قاطبه مردم در شعب ابی طالب قرار دارند اما عموم مسیولین و خانواده های آنها،  مدافعان تحریم و کاسبان تحریم در قلعه های امن در ناز و نعمت زندگی می کنند و از مردم انتظار دارند تا ابد در شرایط سخت زندگی کنند.

● آقایان می گویند رییس جمهور باید سرباز ولایت باشد اما من معتقدم رییس جمهور سرباز، گماشته و وکیل جمهور، یعنی مردم است، ولایت به اندازه کافی نماینده و مدعی دارد.

● چرا حامیان اقلیت که در تظاهرات و تجمع های به اصطلاح خودجوش دیده می شوند جملگی سیر و فربه به نظر می رسند و خبری از گرسنگان، مستاجر ها و بی کارها در آن ها نیست؟

● شما یک سود عدم شرکت در انتخابات را به بنده بگویید تا من چندین سود شرکت و چندین ضرر عدم شرکت را برای شما برشمارم.

● اگر بنده پس از گرفتن رأی شما و تصدی پست ریاست جمهوری به خواست شما عمل نکردم رأی خودتان را پس بگیرید. اگر نتوانم تغییرات حداقلی را صورت دهم کنار می کشم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024