يكشنبه ۳ تير ۱۴۰۳ - Sunday 23 June 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 14.06.2024, 8:57

نظرسنجی در اسرائیل: حزب بنی گانتز در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی پیروز خواهد شد

نظرسنجی جدید در اسرائیل حاکی از آن است که در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، حزب «وحدت ملی» به رهبری بنی گانتز، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو را شکست خواهد داد.

حزب تحت رهبری آقای گانتز چند روز پیش از کابینه امنیتی اسرائیل خارج شد منتشر شد. او سمت وزیر دفاع این کشور را برعهده داشت.

بر اساس نظرسنجی روزنامه «معاریو»، که در عین حال، پس از نجات ۴ گروگان اسرائیلی از اسارت حماس در غزه انجام شده است، در صورت برگزاری انتخابات، بنی گانتز ۴۱ درصد و بنیامین نتانیاهو ۳۵ درصد کسب خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، پاسخ دهندگان همچنین آقای گانتز را به عنوان نخست وزیر نسبت به آویگدور لیبرمن، رهبر حزب افراطی «اسرائیل خانه ما» ترجیح می دهند.

بنی گانتز، روز ۲۰ خرداد با اعلام استعفای خود بنیامین نتانیاهو را متهم کرد که مانع «پیروزی واقعی» می‌شود.

او گفت «من از نتانیاهو می‌خواهم: یک تاریخ توافق شده برای انتخابات تعیین کند. نگذارید مردم ما چند دسته شوند.»

بینامین نتانیاهو در واکنش به سخنرانی گانتز، در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: اسرائیل در یک جنگ چند جبهه‌ای بر سر موجودیت خود است «در حالی که گانتز هنوز مشغول صحبت کردن است.»

او خطاب به این سیاستمدار میانه رو نوشت: «اکنون زمان آن نیست که کارزار را کنار بگذاریم، اکنون زمان متحدکردن نیروها است.»

پیشتر بنی گانتز در یک کنفرانس خبری به نخست‌وزیر اسرائیل مهلت داده بود که اگر تا ۱۹ خرداد یک برنامه عملیاتی برای جنگ غزه و اهداف اصلی آن ندهد، از ائتلاف با او خارج خواهد شد.

او این اهداف را شامل بازگرداندن گروگان‌ها، سرنگونی حکومت حماس و غیرنظامی کردن نوار غزه و به‌دست آوردن کنترل امنیتی اسرائیل بر آن، ایجاد یک سازوکار حکومتی غیرنظامی بین‌المللی برای غزه، بازگرداندن ساکنان شمال اسرائيل به خانه‌های شان تا اول سپتامبر و پیشرفت به سوی عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی اعلام کرده بود.

بنی گانتز، فرمانده سابق و محبوب ارتش اسرائيل و یک میانه‌رو به شمار می‌رود از برجسته‌ترین منتقدان نخست‌وزیر بوده است.

او مدت کوتاهی پس از حمله حماس به جنوب اسرائيل در ۱۵ مهر گذشته، در یک نمایش اتحاد به دولت نتانیاهو پیوست. بنی‌ گانتز روابط خوبی نیز با مقامات آمریکایی دارد.

صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024