دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - Monday 16 September 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 07.09.2024, 22:32

تظاهرات گسترده در اسرائیل با فراخوان فشار بر نتانیاهو و پذیرش توافق تبادل گروگان‌ها

شهرهای اسرائیل در شامگاه شنبه هفدهم شهریور شاهد تظاهرات چند صد هزار نفری در اعتراض به دولت نتانیاهو بود.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارها و برافراشتن بنرهایی خواستار امضای فوری توافق مبادله گروگان‌ها و اسرا میان دولت اسرائیل و جنبش «حماس» شدند.

این تظاهرات گسترده از بعدازظهر شنبه در شهرهای مختلف اسرائیل از سر گرفته شد؛ تظاهرکنندگان خواستار انعقاد توافق تبادل با گروه‌های فلسطینی برای آزادی گروگان‌ها از نوار غزه شدند.

شبکه «العربیه» گزارش داد که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در تظاهرات تل‌آویو شرکت کردند.

در همین راستا، نشریه «یدیعوت آحارونوت» نوشت هزاران نفر در تظاهرات شامگاه شنبه در چندین شهر و منطقه اسرائیل از جمله شهرهای تل‌آویو و حیفا (شمال) و منطقه کرکور در نزدیکی حیفا شرکت کردند.

این روزنامه اسرائیلی افزود که تظاهرکنندگان با سر دادن شعارها و برافراشتن بنرهایی از دولت بنیامین نتانیاهو خواستند تا به سرعت توافقی برای تبادل اسرا با گروه‌های فلسطینی در غزه امضا کند.

نشریه «یدیعوت آحارونوت» در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود اعتراضات و شتاب تظاهرات در ساعات آینده به ویژه در تل‌آویو و حومه آن تشدید شود.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که کابینه امنیتی اسرائیل فردا [یکشنبه ۱۸ شهریور] به‌منظور بررسی توافق تبادل گروگان‌ها تشکیل جلسه خواهد داد.

به‌رغم افزایش فشارهای بین‌المللی، به‌ویژه آمریکا، برای پایان جنگ غزه، مذاکرات میانجی‌گران قطری، مصری و آمریکایی با هیئت‌های اسرائیلی و فلسطینی به نتیجه نرسیده است. این مذاکرات به میزبانی قطر و مصر طی چند ماه گذشته برگزار شد.


العربیه فارسی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024