يكشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - Sunday 20 October 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 19.10.2024, 22:09

احتمال درز اطلاعات مربوط به حمله اسرائیل علیه ایران


باراک راوید / اکسيوس

افشای اطلاعات ادعایی آمریکا درباره طرح‌های حمله اسرائیل توسط اکانت حامی ایران

مقامات آمریکایی به شدت نگران یک رخنه امنیتی احتمالی بزرگ هستند، پس از آنکه دو سند ادعایی اطلاعاتی آمریکا درباره آمادگی‌های اسرائیل برای حمله به ایران توسط یک حساب تلگرامی مرتبط با ایران منتشر شد.

چرا این مهم است: این افشای ادعایی در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل هفته‌هاست در حال تکمیل آمادگی خود برای یک حمله تلافی‌جویانه علیه ایران است. ایران روز اول اکتبر با موشک‌های بالستیک به اسرائیل حمله کرد.

● این افشاگری ممکن است تلاشی برای مختل کردن عملیات اسرائیل باشد.
● پنتاگون و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا از اظهار نظر درباره اسناد افشا شده خودداری کردند، اما اصالت آن‌ها را رد نکردند.

خبر داغ: یک کانال تلگرامی به نام “Middle East Spectator” روز جمعه ادعا کرد که اسنادی از یک منبع در جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره آمادگی‌های اسرائیل برای حمله به ایران دریافت کرده است.

● این کانال تلگرامی به‌طور مرتب مطالبی در حمایت از ایران منتشر می‌کند و پروفایل حساب X مرتبط با این کانال نشان می‌دهد که در ایران قرار دارد.
● اسناد شامل یک گزارش ادعایی از اطلاعات بصری توسط آژانس اطلاعات ملی ژئو-مکانی (NGA) وزارت دفاع است که اوایل این هفته در داخل جامعه اطلاعاتی آمریکا توزیع شده است.
● اکسيوس نتوانسته است به‌طور مستقل اصالت اسناد را تأیید کند.

این گزارش ادعایی جزئیات اقدامات انجام شده در روزهای اخیر در چند پایگاه نیروی هوایی اسرائیل را ارائه می‌دهد؛ از جمله انتقال تسلیحات پیشرفته که به گفته گزارش، برای حمله به ایران در نظر گرفته شده بود.

● همچنین بیان می‌کند که بر اساس اطلاعات شنود آمریکا، نیروی هوایی اسرائیل این هفته یک مانور بزرگ با استفاده از هواپیماهای اطلاعاتی و احتمالاً جنگنده‌هایی که برای حمله احتمالی به ایران آموزش دیده‌اند، انجام داده است.
● گزارش اطلاعاتی ادعایی همچنین آماده‌سازی‌های واحدهای پهپادی اسرائیل برای حمله به ایران را توضیح می‌دهد.

پشت پرده: اگر این گزارش درست باشد، نشان‌دهنده نظارت بسیار نزدیک و دقیق جامعه اطلاعاتی آمریکا بر آمادگی‌های اسرائیل برای حمله به ایران است، از جمله استفاده از ماهواره‌ها برای جاسوسی از عملیات انجام شده در پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل.

● این افشای احتمالی می‌تواند نشانه‌ای از یک رخنه امنیتی بسیار جدی در داخل جامعه اطلاعاتی آمریکا باشد که باعث شده است اطلاعات فوق‌محرمانه به یک کانال تلگرامی مرتبط با ایران برسد.

آنچه آن‌ها می‌گویند: یک مقام آمریکایی به اکسيوس گفت که این افشای ادعایی بسیار نگران‌کننده است، اما او باور ندارد که بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل علیه ایران تأثیر بگذارد.

● یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که نهاد دفاعی اسرائیل از این افشای ادعایی مطلع است و آن را بسیار جدی می‌گیرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024