جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - Friday 6 September 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 11.07.2024, 10:17

جورج کلونی خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها شد


همزمان با میزبانی جو بایدن از سران ناتو در هفتاد و پنجمین اجلاس سران این پیمان دفاعی-امنیتی در واشنگتن، جورج کلونی، هنرپیشه سرشناس هالیوود، از او خواسته از نامزدی انتخابات نوامبر انصراف دهد.

آقای بایدن رئيس جمهوری آمریکا که میزبانی این اجلاس را برعهده دارد روز چهارشنبه گفت ناتو «قدرتمندتر از همیشه است» و با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری دولتش در زمینه صنایع دفاعی افزود «نباید بگذاریم ناتو عقب بیافتد». رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که اعضای ناتو در کنار یکدیگر از «ذره ذره خاک کشورهای عضو» دفاع خواهند کرد.

آقای بایدن گفت روسیه در حال تقویت تولید تسلیحاتی خود است و ناتو نباید در این زمینه جا بماند.

اظهارات امروز جو بایدن در اجلاس سران ناتو در حالی صورت گرفت که خارج از کاخ سفید و در پی حضور ضعیف آقای بایدن در اولین مناظره انتخاباتی با رقیب جمهوری‌خواهش تحت فشار برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی است و روز چهارشنبه با ضربه‌ای دیگر از سوی حامیان خود روبرو شد.

جورج کلونی از ستارگان مطرح هالیوود که سه هفته پیش با برگزاری مراسمی جهت جمع‌آوری کمک مالی برای کارزار انتخاباتی آقای بایدن میزبان رئيس جمهوری آمریکا و دیگر چهره‌های سرشناس حزب دموکرات بود خواستار کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت با چنین نامزدی حزب دموکرات در انتخابات امسال برنده نخواهد شد.

آقای کلونی که یکی از حامیان مالی بزرگ حزب دموکرات نیز است در یادداشتی که روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کرده، نوشت: «گفتنش دردناک است اما جو بایدنی که در مراسم جمع‌آوری کمک مالی سه هفته پیش دیدم به هیچ‌وجه به جو بایدن ۲۰۱۰ و یا حتی جو بایدن ۲۰۲۰ شباهتی نداشت».

«او همان مردی بود که همه ما در جریان مناظره دیدیم. موضوع سن است. هیچ مسئله دیگری نیست. ما با این نامزد در انتخابات نوامبر برنده نخواهیم شد.»

.آقای کلونی گفت تمام نمایندگانی که طرف صحبت او بوده‌اند نگرانی مشابهی داشته‌اند.

کارزار انتخاباتی آقای بایدن در واکنش به یادداشت جورج کلونی گفته است: «رئیس‌جمهوری بیش از سه ساعت در این مراسم بود درحالی که جورج کلونی عکس گرفت و رفت».

پیش‌تر نانسی پلوسی از چهره‌های متنفذ حزب دموکرات و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا هم گفته بود: «این رئيس‌جمهور است که باید تصمیم بگیرد. همه ما از او می‌خواهیم که در این خصوص تصمیم بگیرد چون وقت رو به اتمام است».

با وجودی که خانم پلوسی هنوز بر توانایی جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر صحه می‌گذارد یک منبع حزب دموکرات به شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفته است تردیدها درباره صلاحیت و توانایی جو بایدن از این پس بر فضای انتخاباتی سایه خواهد افکند و در نهایت به نفع دونالد ترامپ تمام خواهد شد. به گفته این مقام ارشد حزب دموکرات فضای فعلی می‌تواند تاثیر منفی جدی بر توانایی جمع‌آوری کمک مالی کارزار آقای بایدن بگذارد و همین نیز کار او را دشوارتر خواهد کرد.

رهبران ناتو در اجلاس سران این پیمان دفاعی-امنیتی در واشنگتن تاکید کردند که آینده اوکراین در ناتو است و مسیر این کشور به سوی عضویت در این پیمان دفاعی بازگشت‌ناپذیر است.

رهبران ناتو زمان‌بندی مشخصی برای پیوستن اوکراین به ناتو مشخص نکردند. در بیانیه اجلاس واشنگتن که روز چهارشنبه - ۱۰ ژوئیه - منتشر شد آمده است: «ما از پیشرفت‌های ملموس اوکراین در زمینه اصلاحات اقتصادی، امنیتی و دموکراتیک این کشور از اجلاس ویلینیوس تا کنون استقبال می‌کنیم».

اعضای ناتو روز چهارشنبه همچنین بر سر تاسیس یک واحد امنیت سایبری توافق کردند که هدفش هشدار به فرماندهان نظامی درباره تهدید حملات سایبری علیه اعضای این پیمان دفاعی است.

همکاری اطلاعاتی در زمینه وجود تهدیدهای سایبری علیه زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله وظایف «مرکز دفاع یکپارچه سایبری» است. این مرکز قرار است در مقر ناتو در بلژیک مستقر شود.

بر اساس گزارش‌ها شبکه کامپیوترهای ناتو اغلب هدف حمله سایبری جاسوسان و هکرهای بزهکار قرار می‌گیرند.

یک مقام ناتو روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت که در روزهای گذشته هم تلاش‌های برای حمله سایبری به ناتو و یا درز اطلاعاتی بسیار افزایش داشته است.

بی‌بی‌سی فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024