جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - Friday 18 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 17.10.2024, 19:30

تورکمن‌های دمکرات ایران: جنگ جز ویرانی ارمغان دیگری نخواهد داشت

سیاست‌های ماجراجویانه و تحریک آمیز “حکومت اسلامی ایران”از یکطرف، و سیاست‌های حاکمان راست افراطی اسراییل از طرف دیگر، منطقه را در آستانهء جنگی فراگیر قرار داده است.

جنگ برای حکومت اسلامی ایران، “نعمت” محسوب میشود. به برکت جنگ هشت ساله بود که طرفداران خمینی با سرکوب وحشیانهء مخالفین خود، نظام توتالیتر “ولایت فقیه” را تثبیت و تحکیم نمودند. در شرائط کنونی که نظام ولائی با بحرانهای اقتصادی، اجتماعی روبروست و مردم با مشکلات معیشتی زیادی روبرو هستند، نظام ولائی، برای انحراف اذهان عمومی از مسائل اصلی جامعه و سرکوب جامعه مدنی، آنهم در شرائطی که با “بحران مشروعیت” قرار گرفته، ایجاد تشنج و تقابل با “دشمن خارجی” را لازمهء ادامهء حیات حکومت سرکوبگر خود می‌د‌اند.

رژیم دست راستی اسراییل هم برای ادامه ء نسل کشی و پیشبرد سیاستهای اشغالگرانه‌ی خود، نیاز به کشاندن پای امریکا برای زدن “سر مار” در تهران را دارد.

در این میان نیروهای صلح طلب اسراییل با تسلیم شدن به فضای مسموم جنگ، از اعتراض به جنایات جنگی دولت اسرائیل عاجز مانده‌اند.

جنگ در هر کجای دنیا که باشد، ارمغانی جز ویرانی، نابودی زیر ساخت‌های اقتصادی، مدارس، بیمارستان‌ها و کشتار زنان و کودکان نداشته و نخواهد داشت.

متاسفانه نفرت از حکومت اسلامی، برخی از اپوزیسیون را وادار به طرفداری از فرضیه‌ی “رژیم چنج” از طریق حمله نظامی به ایران نموده است.

ما معتقدیم: هرگز یک نیروی صلح‌طلب و مخالف جنگ از حمله نظامی به کشورش استقبال نمی‌کند. چون تاوان این حمله را در وحله اول مردم پرداخت خواهند کرد.

- تغییر نظام از طریق حمله نظامی در ایران توهمی بیش نبوده و با واقعیات همخوانی ندارد. تغییر نظام تنها توسط مردم ایران بوقوع خواهد پیوست.

- جنگ هرگز دمکراسی، آزادی، رفاه را بهمراه نخواهد داشت. ما تجربه “صدور دمکراسی” با حمله نظامی در کشورهای منطقه را شاهد بودیم.

- در شرائط کنونی،سیاست ما ” نه به جنگ، نه به جمهوری اسلامی و آری به صلح در منطقه ” است. فضای متشنج جنگ، نه تنها موجب تضعیف حکومت نخواهد شد، بلکه زمینه ی سرکوب هر چه بیشتر جامعه مدنی را فراهم خواهد کرد.

سیاست‌های جنگ افروزانه ی نظام ولائی و رژیم اشغالگر اسرائیل از عوامل اصلی ایجاد تشنج در منطقه میباشند. ادامه این سیاست میتواند آتش جنگی را شعله ور سازد که خاموش کردن ان مدتها طول خواهد کشید. اگر جنگی هم بوقوع بپیوندد، جنگ مردم ایران نخواهد بود. این جنگ، جنگ حکومت تحت رهبری خامنه ای با رژیم دست راستی نتانیاهو خواهد بود.

ما هر گونه حرکات تحریک‌آمیز و آتش‌افروزانه را از طرف حکومت اسلامی تحت رهبری خامنه‌ای و رژیم دست‌راستی اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

تورکمن‌های دمکرات ایران
۲۶ مهر ماه ۱۴۰۳



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024