جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - Friday 18 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 16.10.2024, 16:18

بازداشت سومین نفر به ظن ارتباط با ایران در اسرائیل

دفتر دادستانی و پلیس اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کردند که یک مرد ۳۵ ساله در این کشور به اتهام ارتباط با ایران در راستای برنامه‌ریزی برای ترور شخصیت‌های اسرائیلی تحت پیگرد قرار گرفت.

این شهروند اسرائیل که ولادیمیر ورهوفسکی نام دارد به ارتباط با عامل خارجی، همراه داشتن و جابجایی سلاح و توطئه برای ارتکاب اقدام تروریستی متهم شده است.

در سند قضایی صادرشده علیه این مرد آمده است که او دو ماه پیش با فردی که از طرف نهادهای اطلاعاتی ایران فعالیت می‌کرد ارتباط برقرار کرده بود.

به گفته دادستانی اسرائیل فرد مزبور در جریان این تماس‌‌ با ولادیمیر ورهوفسکی خودش را شهروندی اسرائیلی اما مقیم کانادا معرفی کرده بود. ولادیمیر ورهوفسکی متهم شده است که با وجود اطلاع از خصومت این فرد با کشور اسرائیل اقداماتی را به دستور او که خود را «الی» معرفی کرده بود انجام داده است.

ولادیمیر ورهوفسکی متهم شده است که در ازای اقدام‌هایی که انجام داده بین ۳۰ تا ۲۰۰ دلار از طریق حساب رمزارز دریافت کرده است. به گفته دادستانی اسرائیل هماهنگی برای تعیین وظایف ولادیمیر ورهوفسکی به زبان انگلیسی و از طریق اپلیکیشن تلگرام صورت گرفته بود.

از جمله وظایفی که «الی» به این مرد محول کرده بود می‌توان به دیوارنویسی‌های مختلف از جمله شعار «هیتلر=نتانیاهو»، دفن دستگاه‌های ردیابی در اطراف یک ایستگاه اتوبوس و فیلمبرداری از تظاهرات در تل‌آویو اشاره کرد.

ولادیمیر ورهوفسکی متهم شده است که یک تلفن همراه را به طور خاص برای برقرای ارتباط با «الی» تهیه کرده بود. او اواخر ماه میلادی گذشته با جمع‌آوری اطلاعات از یک خانه مسکونی و عکسبرداری از آن موافقت کرده بود.

در سند قضایی منتشرشده از طرف دادستانی اسرائیل آمده است که ولادیمیر ورهوفسکی با دریافت ۱۰۰ هزار دلار در ازای انجام ماموریت به قتل یک دانشمند اسرائیلی موافقت کرده بود. او پس از دریافت سلاحی که برای این ماموریت باید از آن استفاده می‌کرد بازداشت شد.

مقام‌های اسرائیل دو روز پیش نیز از بازداشت دو نفر به اتهام ارتباط با ایران و برنامه‌ریزی برای خرابکاری و ترور خبر داده بودند.

هنوز مشخص نیست که بازداشت ولادیمیر ورهوفسکی با دستگیری دو نفر دیگر در ارتباط است یا خیر.

یورونیوز فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024