چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - Wednesday 16 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 15.10.2024, 22:17

یک کاریکاتوریست سعودی به ۲۳ سال زندان محکوم شد

محمد الغامدی، کاریکاتوریست اهل عربستان سعودی، از سوی دادگاه جزایی این کشور به ۲۳ سال زندان محکوم شد. حکم محمد الغامدی آخرین مورد از سرکوب قضایی گسترده هرگونه نارضایتی در عربستان سعودی از زمان قدرت گرفتن محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، است.

بنا بر اعلام موسسه حقوقی سند، سازمان حقوق بشر مستقر در بریتانیا، پرونده محمد الغامدی که پیش از این به دلیل اتهاماتی از جمله توهین به پادشاهی عربستان به شش سال زندان محکوم شده بود، در ماه‌های اخیر دوباره باز شده و وی این بار محکومیت غیرقابل تجدیدنظری برای ٢٣‬سال زندان دریافت کرده است.

موسسه حقوقی سند در بیانیه ای که در این ارتباط منتشر کرده است تصریح میکند: “این وضعیت بر نیاز فوری به اقدام بین المللی برای حمایت از آزادی هنری و حقوق بشر در عربستان سعودی تاکید می کند... مورد الغامدی نمونه ای از جو نگران کننده در عربستان سعودی است. جایی که هیچ کس واقعاً در امنیت نیست. او صرفاً به خاطر هنرمند بودن به یک هدف تبدیل شد”.

برخی از کاریکاتورهای اخیر الغامدی، نگاهی طنز به چالش های موجود در ماه رمضان داشته و گاهی اوقات نیز اوضاع سیاسی خاورمیانه را مورد توجه قرار داده اند.

رادیو فرانسه



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024