چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - Wednesday 16 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 15.10.2024, 15:04

کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان: گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی، ضروری است

کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان بر ضرورت قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا تاکید کرد و خواستار قاطعیت بیشتر در برخورد با رفتار تهاجمی جمهوری اسلامی شد.

رناتا آلْتْ، رییس این کمیته در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن برای دفتر ایران‌اینترنشنال در برلین ارسال شده است، تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه حکومت ایران به علت ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه را اقدامی موجه ارزیابی کرد.

او گفت که نابودی زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین با استفاده از موشک‌های بالستیک [جمهوری اسلامی]، نباید تحمل شود.

بر اساس این بیانیه، حمایت نظامی جمهوری اسلامی از حمله روسیه به اوکراین و همچنین «پشتیبانی از سازمان‌های تروریستی در خاورمیانه»، مکررا به تشدید درگیری‌های خطرناکی منجر می‌شود که امنیت اتحادیه اروپا را نیز تهدید می‌کند.

از سوی دیگر به دنبال اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا از جمله در زمینه ترابری هوایی علیه تهران، ایران‌ایر از لغو پروازهای خود به اروپا به دلیل این تحریم‌ها خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، روز سه‌شنبه ۲۴ مهر از پایان پروازهای ایرانی به اروپا پس از اعمال تحریم‌های مرتبط خبر داد و گفت: «تنها ایر‌لاینی که در کشورمان به اروپا پرواز داشت، ایران‌ایر بود و زین پس هیچ هواپیمای ایرانی‌ای به اروپا پرواز نخواهد داشت.»

ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024