چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - Wednesday 16 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 14.10.2024, 10:45

حزب‌الله در حملات پهپادی علیه اسرائیل از «ماهواره‌های ایرانی» بهره می‌برد

رادیو ارتش اسرائیل می‌گوید حزب‌الله در حملات پهپادی خود علیه اسرائیل به تازگی هر چه بیشتر از ماهواره‌های ایرانی بهره می‌برد.

دورون کادوش، گزارشگر امور نظامی رادیو ارتش اسرائیل، روز ۲۳ مهر با استناد به منابع نظامی ارتش گفت یکی از دلایل افزایش دقت حملات پهپادی حزب‌الله در دوره اخیر کمک فنی است که این گروه از تصاویر زنده ماهواره‌های جمهوری اسلامی ایران از فضای اسرائیل دریافت می‌کند.

موسسه تحقیقاتی اسرائیلی آلما که متخصص امور حزب‌الله است، تعیین کرده که پهپاد مرصاد-۱ که حزب‌الله در حمله شامگاه ۲۲ مهر به سوی اسرائیل گسیل کرد، بر اساس مدل پهپاد ایرانی از مدل مهاجر-۲، با تغییرات جزئی که متناسب برای عملیات حزب‌الله باشد، ساخته شده است.

پهپادی که با اصابت به سقف رستوران نیروهای گولانی در مجموع به ۶۹ تن آسیب رساند و چهار نفر از آن‌ها را کشت، دارای ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره بود که با سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت فاصله حدود ۹۵ کیلومتری از مرز جنوب لبنان با شمال اسرائیل تا نزدیکی شهر بنیامینا را طی کرد.

ارتش اسرائیل در تحقیقات اولیه خود گفته که نیروهای پدافند هوایی ابتدا این پهپاد را رؤیت کردند اما بعدا در فضا ناپدید شد.

رویداد بنیامینا مرگبارترین حمله پهپادی حزب‌الله به اسرائیل از ۱۶ مهر پارسال است که این گروه شبه‌نظامی در حمایت از گروه افراطی حماس وارد کارزار عملیات علیه اسرائیل شد. ماهیت تروریستی حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده و حزب‌الله را آمریکا گروه تروریستی توصیف کرده و اتحادیه اروپا شاخه نظامی‌اش را در فهرست تروریستی قرار داده است.

به گزارش شبکه کان اسرائیل، این کشور که برای مقابله با انواع راکت‌ها و موشک‌های ایران، حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی فلسطین و حوثی‌های یمن سامانه‌های دفاع هوایی چند لایه را به طرز مؤثری استفاده کرده، هنوز نتوانسته به راهکار مؤثری برای رفع تهدیدهای پهپادی گروه‌های دشمن اسرائیل دست یابد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024