چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - Wednesday 16 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 13.10.2024, 11:31

احضار مسعود اسداللهی در پی اظهاراتش درباره پیجرهای حزب‌الله

مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه‌ای که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی اظهاراتی مبنی بر تهیه پیجر برای اعضای حزب الله لبنان توسط ایران مطرح کرده بود به دادسرای نظامی احضار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، بیستم مهرماه، مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه‌ای با حضور در یکی از برنامه‌های شبکه خبر اظهاراتی را پیرامون تهیه پیجر برای رزمندگان لبنانی مطرح کرد که این اظهارات بازخورد زیادی در فضای مجازی داشت.

اسداللهی گفته بود: حزب‌الله بعد از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به این نتیجه رسید که برای مقابله با شنود و جاسوسی باید از پیجر برای ارتباط درونی خود استفاده کند... یک شرکت ایرانی «با یک برند معروف تایوانی برای خرید ۵ هزار پیجر طرف قرارداد شد، پس از خرید این پیجرها از طریق این شرکت ایرانی در اختیار حزب‌الله قرار داده شد.»

اسداللهی افزود که این پیجرها بدون «چک امنیتی» در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داده شد ولی از این تعداد ۲ هزار پیجر هنوز توزیع نشده بود ولی بقیه پیجرها در یک لحظه تبدیل به بمب و منفجر شدند.

دادستان نظامی تهران با احضار وی به دادسرای نظامی اظهارات وی در مورد ادعای صورت گرفته را ثبت و ادله وی برای بیان چنین ادعایی را مطالبه کرد.

اسداللهی در جلسه بازپرسی ضمن اذعان به اشتباه بودن مطالب مطرح شده عنوان کرده مطلب مورد اشاره را به نقل از منابع نامعتبر بیان کرده و بلافاصله پس از بررسی بیشتر به اشتباه بودن مطالب اظهاری پی برده است.

پرونده قضایی این فرد در حال حاضر در دست بررسی است.

در جریان انفجار پیجرهای حزب‌الله لبنان در روز ۲۷ شهریور، حداقل ۴۲ نفر کشته و ۳۵۰۰ نفر از جمله سفیر ایران در لبنان به شدت مجروح شدند. برخی گزارش‌ها و تصاویری که در رسانه‌ها منتشر شده حاکی از آن است که دست، شکم و چشم سفیر ایران در لبنان به شدت آسیب دیده است، اما رسانه‌های ایران می‌گویند آسیب‌های وارده به او زیاد نیست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024