چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - Wednesday 16 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 12.10.2024, 15:33

صفحه اینستاگرام زینب موسوی دوباره بسته شد

به گزارش رسانه‌های ایران صفحه اینستاگرام زینب موسوی، کمدین ایرانی روز شنبه ۲۱ مهر به دستور مقامات قضایی از دسترس خارج شده است.

در صفحه اینستاگرام این طنزپرداز و خالق شخصیت «#امپراطور_کوزکو» نوشته شده است: «حسب دستور مقام قضایی، این صفحه به دلیل محتوای مجرمانه مسدود شد».

پیشتر روز دوشنبه ۱۶ مهر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود؛ دادستانی تهران «به‌ دلیل انتشار مطالبی در فضای مجازی در راستای خدشه به امنیت روانی جامعه» علیه زینب موسوی اعلام جرم کرده و برای او در دادسرای عمومی و انقلاب تهران پرونده قضایی تشکیل شده است.

مسدود شدن حساب کاربری او در اینستاگرام، ساعتی پس از آن روی داد که زینب موسوی با انتشار ویدیویی به اظهارات همجنس‌گراستیزانه هفته گذشته محمود فکری، سرمربی سابق باشگاه استقلال واکنش نشان داد و در قالب یک شوخی با مضمون جنسی گفت که «همه مردم ایران در این سال‌ها تحت فشار بوده‌اند.»

در روزهای اخیر مصاحبه‌ای از آقای فکری در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده که در آن با عبارتی همجنسگراستیزانه به یکی از مربیان فوتبال ایران توهین می‌کند.‌‌

شش روزپیش از این قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که دادستانی تهران به دلیل «انتشار مطالبی در فضای مجازی در راستای خدشه به امنیت روانی جامعه» علیه زینب موسوی اعلام جرم کرده است و برای او پرونده قضایی تشکیل شده است.

چهار روز پیش هم خانم موسوی با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس خبر داد که به او پابند الکترونیکی‌ بسته‌اند.‌

این کمدین که با شخصیت «امپراتور کوزکو» در فضای مجازی مشهور شد، سال ۱۴۰۱ در جریان اعتراض‌های «#زن_زندگی_آزادی» بازداشت و به دو سال زندان محکوم شد.

او سپس آزاد و اعلام شد که مورد «عفو معیاری» رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

زینب موسوی از جمله کمدین‌های ایرانی اینستاگرام است که با بیش از ۶۰۰ هزار مخاطب فعالیت خود را با تهیه ویدئوهای طنز سیاسی و اجتماعی در شهر قم، آغاز کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024