چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - Wednesday 16 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 11.10.2024, 11:10

رویترز: هریس نزد رای‌دهندگان حومه‌ شهرها از ترامپ پیشی گرفته است

کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، در بین گروه‌های تاثیرگذار رأی‌دهندگان، از جمله ساکنان حومه شهرها و خانوارهای با درآمد متوسط، پیشرفت قابل توجهی کرده و از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان پیشی گرفته است.

بر اساس نظرسنجی «رویترز/ایپسوس»، حومه‌نشینان که تقریباً نیمی از رأی‌دهندگان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند و بازتاب‌دهنده تنوع نژادی این کشور هستند، به یک میدان نبرد اصلی تبدیل شده‌اند. اکنون هریس با ۴۷ درصد در مقابل ۴۱ درصد از ترامپ در میان رأی‌دهندگان حومه‌‌نشین پیش است.

این یک تغییر قابل توجه ۹ امتیازی نسبت به نظرسنجی‌های قبلی است که در آن ترامپ پیشتاز بود. به طور مشابه، رأی‌دهندگان با درآمد متوسط، که بین پنجاه تا صد هزار دلار در سال درآمد دارند و قبلاً از ترامپ حمایت می‌کردند، اکنون به سمت هریس متمایل شده‌اند، و او با ۴۵ درصد در مقابل ۴۳ درصد از ترامپ پیشی گرفته است، که این نیز یک تغییر ۹ امتیازی است.

اگرچه ترامپ هنوز در موضوعاتی مانند اقتصاد، مهاجرت و جرم و جنایت که برای بسیاری از رأی‌دهندگان اهمیت دارد برتر است، هریس با تأکید بر قابلیت پرداخت هزینه‌ها، رشد طبقه متوسط، و تعهد به محافظت از دموکراسی موفق به کاهش فاصله شده است.

تمرکز هریس بر اصلاحات اقتصادی به نظر می‌رسد که با خواسته‌های خانواده‌های با درآمد متوسط و رأی‌دهندگان ثروتمندتر حومه شهرها، به ویژه آنهایی که نسبت به چشم‌انداز اقتصادی امیدوارتر شده‌اند، همخوانی دارد.

با این حال، رقابت انتخاباتی هنوز بسیار نزدیک است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که هریس با سه امتیاز در سطح ملی از ترامپ پیشی گرفته است. نتیجه انتخابات احتمالاً به هفت ایالت کلیدی بستگی خواهد داشت که رقابت در آنها تنگاتنگ است.

به گفته رویترز، میزان مشارکت رأی‌دهندگان، به ویژه در مناطق شهری که به دموکرات‌ها متمایل هستند و مناطق روستایی که به جمهوری‌خواهان تمایل دارند، نقش اساسی در تعیین نتیجه نهایی خواهد داشت.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024