چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - Wednesday 16 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 10.10.2024, 13:53

جایزه نوآوری اجتماعی به پلتفرم «کارزار» رسید

امتداد: پلتفر اجتماعی «کارزار» از بین ۸۴۱ کاندیدای دریافت جایزه نوآوری اجتماعی به عنوان جریانی با  کارکردهای شبکه ‏سازی و گفتمان ‏سازی جایزه نخست را به خود اختصاص داد.

جایزه نوآوری اجتماعی با نام اختصاری جانا (https://s8.uupload.ir/files/img_20241010_122554_85tg.jpg)، جریانی است با کارکردهای شبکه ‏سازی و گفتمان ‏سازی که بنا دارد تا با بهره ‏گیری از ظرفیت ‏های مختلف رویداد اعطای جایزه، جریان نوآورانه ‏ای را در حوزه تقویت زیست ‏بوم نوآوری اجتماعی کشور ایجاد کنند. 

دی ماه سال گذشته ۸۴۱ طرح کاندیدای گرفتن جوایز در حوزه‌های مختلف جانا شدند. بعد از ارزیابی‌های انجام شده بر روی هر طرح ۵۴ طرح نهایی شد که در نهایت برای هر محور ۴ طرح با ارزیابی موشکافانه انتخاب شد. با نظر شورای سیاستگزاری در میان ۲۱ طرح موجود در بخش جایزه سپهر جانا پلتفرم «کارزار» به عنوان برنده نهایی انتخاب شد.

در بخش سپهر جانا طرح‌های برتری که سال‌هاست در اکوسیستم نوآوری اجتماعی فعال بوده و اثرات ویژه قابل ارزیابی داشته‌اند، با هم به رقابت پرداختند. این طرح‌ها از فراخوان عمومی، معرفی از طرف فعالان اکوسیستم نوآوری اجتماعی و یا رصد و کشف دبیرخانه جانا به جشنواره معرفی شدند.

در اولین دوره از جشنواره جانا دامنه موضوعی فعالیت‌های نوآورانه اجتماعی گسترده در نظر گرفته و در نهایت بانک جامعی از انواع نوآوری های اجتماعی تهیه شد.

برگزارگنندکان این جشنواره امیدوارند با شبکه سازی و تعامل میان این کسب و کارها زمینه ساز رونقی بیش از پیش در اکوسیستم نوآوری اجتماعی باشند.

در بخش سپهر جانا کاندیدهای مختلفی حضور داشتند که پلتفرم اجتماعی جمع ‏آوری امضاء، «کارزار» برنده این جایزه شد.

حامد بیدی، مدیرعامل پلتفرم کارزار بعد از دریافت جایزه گفت: «من این جایزه را به ۱۷ میلیون امضاکننده که به امید شنیده شدن صدایشان امضا زدند، تقدیم می‌کنم، خصوصا روستاییانی که از گوشه گوشه این مملکت کارزارهایی را راه انداختند که صدایشان شنیده شود.»

وی تاکید کرد: «من فکر میکنم برای شنیدن شدن کمی دیر است و مسئولین باید قدم اجرایی برای حل مشکلات مردم بردارند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024