چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - Wednesday 16 October 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 10.10.2024, 10:46

حمید رسایی پزشکیان را تهدید کرد؛ تا شنبه بیشتر مهلت ندارید

امتداد: مسعود پزشکیان که کمپین انتخاباتی اش را مدیون محمدجواد ظریف بود، بعد از انتخابات از او در کابینه استفاده نکرد. اما از او در معاونت راهبردی خود که یک پست مطالعاتی است نه اجرایی استفاده کرد. اما در همین حد هم از سوی تندروهای اصولگرا مورد قبول قرار نگرفته است. از همین رو حمید رسایی از شاگردان آیت الله مصباح و تفکر پایداری (که اتفاقا اخیرا با مسعود پزشکیان دیدار و گفتگو کرده بودند) در صحن علنی مجلس رئیس جمهور را تهدید کرد.

رسایی با بیان این که «پزشکیان قبل از آنکه پرونده به قوه قضائیه برود «ظریف» را برکنار کند» گفت: «آقای پزشکیان بر خلاف نص صریح قانون آقای ظریف را که فرزندش تابعیت آمریکا را دارد معاون خود کرده است. ۴۰ نماینده از کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست رسیدگی کردند، مهلت ۱۰ روزه شنبه تمام می‌شود».

این عضو جریان تندروی مجلس با تلاش برای حذف ظریف پیام روشنی را به جامعه می دهند. پیام آنها این است که برایشان هیچ چیز بیشتر از حذف جریان و تفکر ظریف در سیاست اهمیت ندارد. برای آنها مهم نیست که کشور وارد یک درگیری نظامی با اسرائیل شده است. برای آنها گران شدن دلار و سکه اهمیتی ندارد. اما برای پزشکیان یک ضرب الاجل برای برکناری ظریف تعیین کرده و می گویند: «در اولین روز جلسه پس از تعطیلات باید گزارش کمیسیون در صحن قرائت شود و اگر تصویب شود پرونده به قوه قضائیه می‌رود. من از آقای پزشکیان می‌خواهم قبل از آن خودش قانون را اجرا کند و نگذارد مجلس چنین تذکری بدهد، ما نمی‌خواهیم رابطه مجلس و دولت این طوری شود»

هواداران پایداری و نزدیکان جلیلی از آن جهت بر روی ظریف تمرکز دارند که نمی توانند باخت انتخابات اخیر را فراموش کنند. به اعتقاد آنها یکی از مهمترین دلایل اصلی این شکست، کمپینی بود که جواد ظریف در انتخابات به راه انداخت. آنهم در شرایطی که تصور می کردند بعد از 3 سال حمله به تفکر تعاملی با جهان و تفکری که باعث انتقاد برجام شد، انتظار داشتند جامعه هیچ اقبالی به ظریف نداشته باشد. از همین رو آنها ظریف را همچنان به عنوان یک خطر بالقوه دیگر برای آینده انتخابات در ایران می بینند که در صورت حضور در انتخابات می تواند همه کاندیداهای آنها را شکست دهد. برای همین تلاش می کنند تا مانع از حضور او به هر نحو ممکن در درون دولت شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024