يكشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - Sunday 8 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 24.07.2024, 10:23

پیشتازی ۲ درصدی هریس در رقابت با ترامپ در نظرسنجی

بر اساس آخرین نظرسنجی «رویترز/ایپسوس»، پس از آن‌که جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا تصمیم گرفت به کارزار انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری پایان داده و در عوض از معاون خود کامالا هریس حمایت کند، هریس از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان پیش افتاده است.

به گزارش «رویترز»، بر اساس این نظرسنجی که بین ۲۲ و ۲۳ ژوئیه انجام شد، هریس با ۴۴ درصد نسبت به ترامپ با ۴۲ درصد پیشتاز است. این تغییری قابل توجه نسبت به نظرسنجی قبلی است که در آن بایدن قبل از خروج از رقابت با دو امتیاز از ترامپ عقب بود. نظرسنجی رویترز/ایپسوس از ۱۲۴۱ بزرگسال آمریکایی، از جمله ۱۰۱۸ رای‌دهنده ثبت‌نامی، به صورت آنلاین انجام شد.

یکی از یافته‌های مهم نظرسنجی اخیر این است که هریس در مقایسه با بایدن و ترامپ از نظر ذهنی تواناتر و آماده‌تر برای مقابله با چالش‌هاست. ۵۶ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نامی با این ارزیابی از هریس موافق بودند، در حالی که این رقم برای ترامپ ۴۹ درصد و برای بایدن تنها ۲۲ درصد بود.

هریس در میان پایه اجتماعی دموکرات‌ها از درجه مطلوبیت بالاتری نسبت به بایدن برخوردار است، به طوری که ۹۱ درصد از رای‌دهندگان دموکرات به او نظر مثبت دارند در حالی که فقط ۸۰ درصد بایدن را قبول دارند. اکثریت رأی‌دهندگان دموکرات نیز اتحاد پشت سر هریس را به رقابت چند نامزد ترجیح می‌دهند.

این نظرسنجی همچنین ترجیحات رای‌دهندگان در یک رقابت فرضی، از جمله رقابت با نامزد مستقل رابرت اف کندی جونیور بررسی کرد، که نشان داد هریس کماکان با ۴۲ درصد نسبت به ترامپ با ۳۸ درصد پیشتاز است.

به گفته رویترز، اقدامات کارزار انتخاباتی هریس، از جمله بازدید از ایالت نوسانی بحرانی ویسکانسین، توجه زیادی به خود جلب کرده است، همانطور که گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب معاون بالقوه رئیس‌جمهوری توسط وی خبرساز شده است.

به‌رغم اینکه بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با چهره‌های دموکراتی که ممکن است به معاونت هریس برسند ناآشنا بودند، پیت بوتیجِج، وزیر حمل و نقل فعلی دولت بایدن، به عنوان مطلوب‌ترین نامزد احتمالی ظاهر شد.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024