يكشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - Sunday 8 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 22.07.2024, 18:23

«کانال ۱۴» اسرائیل: محمد ضیف فرمانده نظامی حماس کشته شده است

«کانال ۱۴» اسرائیل یکشنبه ۳۱ تیر گزارش داد که «سطوح نظامی» اسرائیل تاکید دارند که محمد ضیف، فرمانده نظامی گردان‌های عزالدین قسام در غزه کشته شده است.

اسرائیل مدعی است که نشانه‌های حاکی از کشته شدن محمد ضیف که همچنان موضوع مناقشه و انکار میان تل‌آویو و حماس است، در حال افزایش است.

با گذشت یک هفته از حمله به المواصی در خان یونس در جنوب نوار غزه، ادعاهای اسرائیل و حماس در مورد سرنوشت ضیف همچنان با یک‌دیگر منافات دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در آن زمان اذعان کرده بود که ارتش اسرائیل عملیاتی را برای هدف قرار دادن محمد ضیف انجام داده اما سرنوشت او مشخص نیست، در حالی که جنبش حماس به سرعت تاکید کرد که ضیف زنده است.

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفت: «در آینده خواهیم دید که سرنوشت ضیف چه بوده است.»

اسرائیل اکنون بار دیگر تاکید دارد ضیف که چندین بار سعی در کشتن او داشته، عملا کشته شده است.

به گفته اویخای اردعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، نشانه‌ها مبنی بر موفقیت عملیات ترور ضیف در حال افزایش است، در حالی که حماس سرنوشت او را پنهان می‌کند.

طبق روایت اسرائیل، ضیف در زمان حمله در کنار رافع سلامه نشسته بود با این حال، بر اساس اخبار شبکه اسرائیلی «ای ۲۴ نیوز»، ضیف در میان زخمی‌های انتقال یافته به بیمارستان نبود بلکه حماس او را از طریق تونل‌های زیرزمینی، خارج کرد و به همین دلیل سرنوشت ضیف در هاله‌ای از ابهام ماند.‎

اصرار دولت نتانیاهو بر روشن شدن سرنوشت ضیف، نشان دهنده تلاش زیاد برای ارائه تصویر «پیروزمند» از اسرائیل است که از فشارهای داخلی بر این دولت می‌کاهد، به‌ویژه که ضیف، دومین مغز متفکر حوادث 7 اکتبر تلقی می‌شود، اما حماس می‌خواهد دولت اسرائیل را از ارائه چنین چهره پیروزمندی از خود، محروم کند.


العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024