يكشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - Sunday 8 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 22.07.2024, 10:38

آقای پزشکیان به این زودی یادتان رفت؟!!!/ ناصر دانشفر

امروز مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم بدون هماهنگی به مکانی رفت که روزگاری بنا‌ بود، خانهٔ ملت باشد. او با این محل انس دارد و سالهای سال برای حفظ حقوق مردم، در همینجا از عمق جان ناله کرده، بارها در برابر رویکرد ظالمانهٔ نظام حاکم ایستاده و در حد توان خود از موکلان خویش دفاع نموده است.
اما امروز در قامتی دیگر به مجلس پا گذاشت و گفت: همان است که پیش از این بوده و امیدوار است که در موقعیت جدید بتواند امور شهروندان ایران زمین را به کمک کسانی که به ناحق بر کرسی مجلس تکیه زده‌اند، رتق و فتق نمایند.

من اصلا و ابدا اهل تطابق تاریخی نیستم و لذا از ایشان توقع ندارم که بواسطهٔ ارادتی که به امیرمؤمنان دارد، از فردای ورود به کاخ ریاست‌جمهوری از ایشان توقع داشته باشم که اگر مولای متقیان فرموده:
به خدا سوگند، اگر چيزى را كه عثمان بخشيده، نزد كسى بيابم، آن را به صاحبش باز مى گردانم، هر چند، آن را كابين زنان كرده باشند يا بهاى كنيزكان. كه در دادگرى گشايش است و آنكه از دادگرى به تنگ آيد از ستمى كه بر او مى رود، بيشتر به تنگ آيد. 

او نیز بانک برآورد که ای تمامیت خواهان و ای کاسبان تحریم، اگر آنچه که در این دوران از مردم چپاول کرده‌اید، اینک که مهار مرکب حکومت در اختیار من قرار گرفته، تا آخرین ریال بیت‌المال را که از طریق رانت و فساد به تملک خود درآورده‌اید را از شمایان پس خواهم گرفت و به صاحبان اصلی آن برخواهم گرداند.
در این مسیر سنگلاخ، طبق تشخیص و وظیفه خود عمل خواهم کرد و گوش به حرف این و آن و یا ملامت کسى نخواهم داد.

امروز روزگار امام اول شیعیان نیست و نقش رئیس‌جمهور در این نظام به ظاهر مقدس نه به شکل و شمایل خلیفه می‌ماند و نه ولایتی بر خلایق دارد. پس جناب پزشکیان بنده از شما به دلیل رهروی از علی‌ ابن‌ ابی‌طالب و قرائت مکرر سخنان وی انتظار عمل نعل به نعل رفتار و کردار ایشان را ندارم.

اما توقع دارم که خیلی زود فراموشکار نشوید و از یادتان نرود که در دور نخست انتخابات پیشین، بیش از ۶۰ درصد مردم و در دور دوم بیش از ۵۰ درصد آنان به پای صندوق‌های رأی نیامدند.

امروز بر خلاف آنچه که تا کنون در مرعی و منظر مردم به آن استناد جسته بودید، فرمودید:
امیدوارم خدا ما را شرمنده مردم عزیزی که علی‌رغم تبلیغات آمدند و مشت محکمی بر دهان دشمنان که در خارج و داخل نشسته بودند زدند، نکند.

جناب پزشکیان، نمی‌دانم چرا به این زودی از یاد برده‌اید که اولاً مردم نیامدند، ثانیاً آنکه مشت خورد دشمنان داخلی و خارجی نبودند که نظام‌مقدس بود و ثالثاً شما آمده‌اید که سخن تازه با جهان بزنید.
با این نگاه و با همین ادبیات بنا دارید با جهان تعامل کنید. ما پیش خود گفتیم که شما حتماً معنای آلترناتیو را می‌دانید و نمی‌خواهید با سبک و سیاق پیشین با جهانیان از جمله مردم خود مواجهه نمایید.

اگر خیلی خوش‌بینانه به این موضوع نگاه کنم، باید به خودم دلداری بدهم که آب و هوای بهارستان مدتهاست که آنقدر مسموم شده که هرکس از کنار دیوار آن هم بگذرد، رنگ و روی بیاناتش تغییر می‌کند و یا حداقل باید تغییر کند تا اعوان و انصار میرباقری و طالبانیان مقیم این سرا از او دلگیر نشوند و بنای نابودیش را در سر نپرورانند.

جناب پزشکیان رئیس‌جمهور فقید عادت داشت که در هر مصاحبه و سخنرانی با یک گاف دل مردم را شاد نماید، اما باور کنید که گاف‌های اینچنینی شما قلب‌های بسیاری را می‌شکند. امیدوارم پس از این بیشتر مراقب سخن گفتن خود باشید.


تلگرام نویسنده
@peyghameashna



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024