يكشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - Sunday 8 September 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 21.07.2024, 12:17

یک زندانی سیاسی به دلیل «تمدید نشدن مرخصی» اقدام به خودکشی کرد

عیسی ابراهیم‌زاده، زندانی سیاسی و از بازداشت‌شدگان خیزش زن، زندگی، آزادی، به ‌دليل عدم تمدید مرخصی از سوی زندان، در زمان مرخصی با خوردن سم اقدام به خودکشی کرد.

بنا بر گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، ابراهیم‌زاده، با توجه به فصل برداشت محصول کشاورزی، نهادهای امنیتی و مسئولین زندان بە درخواست تمدید مرخصی او توجە نکردە و بە همین دلیل با خوردن سم اقدام بە خودکشی کردە است.

این زندانی سیاسی هم‌اکنون در بیمارستانی در اومیه بستری شده است. عیسی ابراهیم‌زاده، کشاورز، سرپرست خانواده و اهل روستای «ده شمس» از توابع اشنویه است.

عیسی ابراهیم‌زاده، کشاورز و فعال کارگری، ۳۰ آبان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ هنگام بازگشت به روستای «ده شمس» به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.

او پس از حدود به دو ماه بازجویی در بازداشتگاه‌های امنیتی اشنویه و ارومیه، در تاریخ ۲۲ دی ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه ٥٠٠ میلیون تومانی به ‌صورت موقت از زندان اشنویه آزاد شد.

ابراهیم‌زاده سوم اسفند ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی «مهدی رضایی» در یک محاکمه چند دقیقه‌ای به اتهامات «شرکت در اعتراضات، تبلیغ علیه نظام و ارتباط با یکی از احزاب کُرد اپوزیسيون حکومت ایران» به ۵ سال زندان محکوم این زندانی سیاسی ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ با یورش نیروهای امنیتی به منزل بازداشت و بعد از دو روز جهت سپری کردن دوران محکومیت به زندان نقده منتقل شد.

رادیو زمانه



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024