پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - Thursday 4 July 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 26.07.2015, 10:20

سازمان هواپیمایی ایران: امکان برقراری پرواز مستقيم ايران - آمريکا

سرپرست سازمان هواپيمايی ایران اعلام کرد: با توجه به بحث لغو تحريم‌های صنعت هواپيمايی ايران از سوی چند شرکت‌ هواپيماسازی مختلف در جهان، پيشنهاداتی به ايران ارائه شده است که تلاش می‌کنيم پس از بررسی دقيق آنها نسبت به استفاده از آن در ناوگان هوايی کشور اقدام کنيم.
ايسنا، محمد خداکرمی سرپرست سازمان هواپيمايی ایران  با بيان اين‌که ناوگان هوايی ايران در سه عرصه مختلف نياز به تغيير و تحول دارد، اظهار کرد: بحث نوسازی ناوگان چه از نظر کمی و چه از نظر کيفی يکی از اصلی‌ترين اهداف ما را می‌سازد و در ديگر حوزه‌ها نيز بايد با تنوع‌بخشی به ناوگان نسبت به استفاده بيشتر از فرودگاه‌های مناطق مختلف کشور برنامه‌ريزی کنيم.
وی با اشاره به اين‌که شرکت‌های مختلف خارجی برای حضور در ايران بسته‌های پيشنهادی تدوين کرده‌اند، اظهار کرد: اين بسته‌ها چه در حوزه فروش هواپيما که می‌تواند به شکل‌های نقدی، اجاره‌ای و اجاره به شرط تمليک باشد و چه در عرصه فروش تجهيزات فرودگاهی و کمک‌ ناوبری به مراجع ذيربط ايرانی ارائه شده که پس از بررسی نتايج آن اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه تعمير و نگهداری هواپيما خوشبختانه شرکت‌های ايرانی نيز به توانايی بسيار مطلوبی رسيدند، اما در اين عرصه پيشنهادات جديد بررسی می‌شود و در صورت نياز تصميماتی گرفته خواهد شد.
وی درباره‌ی برنامه‌ريزی برای پرواز شرکت‌های جديد خارجی به فرودگاه‌های ايران گفت: طبق برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته مذاکرات ما با چند کشور مطرح در اين عرصه آغاز شده که در اين بين می‌توان به آلمان، ايتاليا، اتريش و روسيه اشاره کرد. البته نام ديگر کشور‌ها نيز مطرح است اما بيشترين تعداد پرواز از سوی اين کشور‌ها خواهد بود.
سرپرست سازمان هواپيمايی کشوری در پاسخ به اين سوال که تا چه ميزان امکان برقراری پرواز مستقيم ايران - آمريکا وجود دارد، گفت: ما از نظر تجهيزات فنی مشکلی برای برقراری اين پروازها نداريم و حتی در حال حاضر در ناوگان ايران هواپيماهايی فعال هستند که می‌توانند بدون نياز به توقف و سوخت‌گيری مجدد اين مسير را به شکلی مستقيم طی کند.وی ادامه داد: البته برقرار شدن اين پرواز نياز به دريافت مجوز لازم از مراجع ديپلماتيک دارد تا در صورتی که آنها مجوز را صادر کنند، سازمان هواپيمايی نسبت به بررسی ديگر ابعاد موضوع پيگيری‌های لازم را انجام دهد.
وی درباره‌ی آخرين وضعيت کمک به تامين نقدينگی شرکت‌های هواپيمايی برای خريد هواپيماهای جديد گفت: همانطور که پيش از اين اعلام شده اين عرصه در سال به حدود ۱.۵ ميليارد دلار سرمايه نياز دارد که اين موضوع بايد با کمک منابع دولتی و صندوق توسعه ملی پيگيری شود و با توجه به باز شدن فضای بازار‌های بين‌المللی بر صنعت هواپيمايی اميد داريم مقدمات اين تسهيلات فراهم شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024