سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - Tuesday 22 October 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 19.10.2024, 20:08

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل:

«اسرائیل به تغییر واقعیت امنیتی منطقه مصمم است»


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، حمله پهپادی روز شنبه حزب‌الله به خانه‌اش به منظور «ترور» او و همسرش را «اشتباه بزرگی» خواند و گفت اسرائیل مصمم به تحقق همه اهداف جنگی و «تغییر واقعیت امنیتی» در خاورمیانه است.

او با انتشار پستی به زبان‌های انگلیسی و عبری در رسانه ایکس گفت سوء قصد حزب‌الله به او و همسرش، شخص او و دولت اسرائیل را از تداوم جنگ علیه دشمنان با هدف تامین امنیت آینده این کشور باز نخواهد داشت.

نتانیاهو خطاب به جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن گفت: «هر کسی که تلاش کند به شهروندان اسرائیل آسیب برساند، بهای سنگینی خواهد پرداخت.»

به گفته او، اسرائیل به حذف تروریست‌ها و «اعزام‌کنندگان» آنها ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر اسرائیل با تکرار موضع کشورش تصریح کرد شهروندان اسرائیلی ساکن مناطق شمالی به محل سکونت خود باز خواهند گشت.

او افزود اسرائیل مصمم است به همه اهداف جنگی خود برسد و «واقعیت امنیتی در منطقه‌مان را برای نسل‌های آینده تغییر دهد.»

بنیامین نتانیاهو در پایان پیام خود گفت: «در کنار یکدیگر خواهیم جنگید و به یاری خداوند، در کنار یکدیگر، به پیروزی خواهیم رسید.»

در همین ارتباط، یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفت سوء قصد به نتانیاهو و خانواده‌اش به منظور آسیب رساندن به اسرائیل و نمادهای این کشور است.

او تصریح کرد ارتش اسرائیل با قدرت به حملات خود علیه دشمنان این کشور از جمله حماس و حزب‌الله ادامه خواهد داد.

نتانیاهو ساعاتی پیش‌تر نیز در نخستین واکنش به حمله پهپادی حزب‌الله با انتشار ویدیویی گفت که «هیچ چیزی جلودار ما نیست» و اسرائیل پیروز این جنگ خواهد شد.

او که در این ویدیو یک عینک دودی و تی‌شرت مشکی پولو پوشیده و داخل یک پارک قدم می‌زند، گفت اسرائیل در حال جنگیدن برای بقای خود است و تا کسب پیروزی به آن ادامه خواهد داد.

نتانیاهو با اشاره به از پا در آوردن یحیی سنوار گفت: «به نبرد خود علیه دیگر نیابتی‌های تروریست ایران ادامه می‌دهیم.»

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در ارتباط با حمله پهپادی به خانه نتانیاهو اعلام کرد در زمان حمله او و همسرش سارا در خانه نبودند و این حمله به کسی آسیب نرساند.

سامانه‌های پدافندی اسرائیل دو پهپاد دیگر حزب‌الله را رهگیری و منهدم کردند و این مساله موجب به صدا در آمدن آژیر هشدار در تل‌آویو شد.


رئیس کنست: ایران با هدف قرار دادن نتانیاهو «اشتباه بزرگی» کرد و بهای آن را خواهد پرداخت

رئیس کنست، امیر اوحانا، می‌گوید ایران با هدف قرار دادن نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در حمله پهپادی امروز (شنبه ۱۹ اکتبر) به خانه‌اش در قیصریه امروز «اشتباه بزرگی» مرتکب شد.

اوحانا، که از اعضای حزب لیکود نتانیاهو است، در کانال ۱۲ اسرائيل گفت: «ایران از طریق نیروی نیابتی خود، حزب‌الله، امروز اشتباه بزرگی کرد.»

او پارلمان اسرائیل گفت، بین حملات اسرائیل به رهبران تروریستی - از جمله افرادی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران - و حمله امروز به نتانیاهو تفاوت وجود دارد.

اوحانا افزود اسرائیل به‌وضوح نشان داده است که به دنبال حذف رهبران گروه‌های تروریستی است، اما اسرائیل یک دولت دموکراتیک و مستقل است که نخست‌وزیر آن اکنون هدف قرار گرفته است. او تکرار کرد: «این کار اشتباه بزرگی بود و بهای آن را خواهند پرداخت.»

او در ادامه گفت: «به نظر من، اتفاقاً، بعد از پرداخت بهای این کار، پشیمان خواهند شد که اصلاً یاد گرفتند حتی یک هواپیمای کاغذی بسازند، چه برسد به پهپاد.»


نمایندگی ایران در نیویورک: کار حزب الله بود

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوال وال‌استریت‌ژورنال پیرامون اتهام اسرائیل به ایران در خصوص نقش داشتن در حمله پهبادی به محل اقامت بنیامین نتانیاهو گفت: «ما قبلاً پاسخ رژیم را داده‌ایم. این اقدام از سوی حزب‌الله لبنان صورت گرفته است.»


منابع: صدای آمریکا، تایمز اسرائیل



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024