چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - Wednesday 16 October 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 12.10.2024, 18:00

مجرم ایرانی شهر کرفلد ۲۷ هویت جعلی داشت


روزنامه آلمانی «بیلد»، عکسی از یک مجرم ایرانی که پنج‌شنبه شب با کوکتل مولوتف و یک سلاح سرد به سینمایی در کرفلد در غرب آلمان حمله کرده بود منتشر کرد و نوشته است برخلاف اطلاعات قبلی، هویت این مرد برای پلیس کاملا آشکار بوده و پیش از این بارها به دلیل رفتار ضد اجتماعی ناشی از بیماری روانی، بازداشت و زندانی شده است.

به نوشته «بیلد»، این مرد ۳۸ ساله ایرانی که از چهارده سال پیش به اروپا آمده و تقاضای پناهندگی‌اش در فرانسه و آلمان رد شده بود، ۲۷ هویت جعلی داشته است و برخلاف اخبار قبلی که به نقل از پلیس کرفلد منتشر شده، هویت او کاملا برای پلیس در فرانسه و آلمان آشکار بوده و بارها به دلیل اعمال خشونت آمیز و ضد اجتماعی دستگیر و زندانی شده است.

به نوشته این روزنامه، این مرد ایرانی که از بیماری روانی رنج می‌برد، در سال ۲۰۲۱ دلیل خشونت، تجاوز و آسیب به اموال خصوصی و عمومی به چهارسال و نیم زندان محکوم شده بود.

«بلید» با انتشار عکسی از این مهاجم، همچنین خبر داده او چند روز قبل از حمله به سینما با کوکتل مولوتف، پس از مراجعه به اداره شهروندان به منظور تغییر نام خود که با مخالفت روبرو شد، رفتاری تهدیدآمیز داشته است.

این مرد ۳۸ ساله، پنج شنبه شب پس از پرتاب مواد آتش زا به سوی یک آپارتمان، یک خودرو، یک دفتر و همچنین حمله به اداره کاریابی، با کوکتل مولوتف و سلاح سرد به مجموعه سینمایی هجوم برد و مواد آتش‌زا را به سوی بلیت فروشی پرتاب کرد، اما قبل از آتش زدن سینما به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.

کارکنان سینما می‌گویند اگر این سینما به آتش کشیده می‌شد جان ۱۵۰ نفر از کسانی که در آن جا حضور داشتند به خطر می‌افتاد.

ساعاتی پس از این حمله، رسانه‌های آلمانی به نقل از پلیس گفتند که این حمله تروریستی نیست. همچنین برخی از رسانه‌ها گفتند که پلیس سابقه‌ای از اقدامات خرابکارانه قبلی او نداشته است. اما با اطلاعاتی که اکنون «بیلد» منتشر کرده، مشخص شده است هویت او که از ۲۷ اسم جعلی برای پناهندگی در کشورهای اروپایی استفاده می‌کرد، برای پلیس آلمان شناخته شده بوده است.

کاربران رسانه‌های اجتماعی در آلمان با انتشار این اطلاعات به انتقاد از اهمال مقامات مرتبط در این رابطه پرداخته‌اند. برخی ایرانیان مقیم آلمان نیز در رسانه‌های اجتماعی درباره ملیت اعلام شده این مهاجم ابراز شک و تردید کرده  و نوشته‌اند همانگونه که او ۲۷ هویت جعلی داشته، احتمال دارد ملیت خود را نیز نادرست اعلام کرده باشد.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024