سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - Tuesday 22 October 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 19.10.2024, 11:05

حمله پهپادی حزب‌الله به خانه نتانیاهو


ایران امروز: دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد که یک پهپاد شلیک شده از لبنان که صبح روز شنبه در شهر ساحلی قیصریه منفجر شد، خانه شخصی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، را هدف قرار داده است. در زمان این حمله، نخست‌وزیر و همسرش در محل حضور نداشتند و هیچ آسیبی گزارش نشده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، این بیانیه کوتاه از دفتر نتانیاهو پس از آن منتشر شد که ارتش اسرائیل اعلام کرد «یک ساختمان در این شهر مجلل که به ویلاهای شیک و آثار باستانی رومی‌اش معروف است، مورد اصابت قرار گرفته است.» در ابتدا مشخص نبود که آیا خانه نتانیاهو دچار خسارت شده است یا خیر.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که این پهپاد یکی از سه پهپادی بود که از لبنان به پرواز درآمده بودند و دو پهپاد دیگر سرنگون شدند.

ارتش اسرائیل در حال تحقیق در مورد این حادثه است، که به نظر می‌رسد چندین نقص در سیستم هشدار اسرائیل رخ داده است.

پیش از برخورد و انفجار پهپاد، هیچ آژیر هشداری در قیصریه به صدا در نیامد. ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که هلیکوپترهای تهاجمی را نشان می‌دهند که به دنبال پهپاد در شمال بودند.

با این حال، آژیرها در گلیلوت (Glilot)، واقع در شمال تل‌آویو، که محل استقرار یک پایگاه اطلاعاتی مهم ارتش اسرائیل و مقر موساد است، به صدا درآمدند. پهپادها و رهگیری آنها همچنین باعث به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در سواحل اسرائیل در دقایقی قبل از برخورد شدند.

یکی از ساکنان قیصریه به کانال ۱۲ اسرائيل گفت: «ما صدای هلیکوپترها را بالای سرمان شنیدیم و حس می‌کردیم که حادثه‌ای در جریان است، اما هیچ آژیری به صدا در نیامد، بنابراین خیلی نگران نبودیم.» وی افزود: «اما ناگهان صدای انفجاری بزرگ شنیده شد و مشخص نبود که از رهگیری بوده یا برخورد پهپاد — اما واضح بود که یک حادثه واقعی بدون هشدار قبلی رخ داده است.»

او گفت: «این حادثه بسیار نگران‌کننده بود، خوشبختانه هیچ تلفاتی نداشت.»

اوفک مور، یکی دیگر از ساکنان، به یدیعوت آحرونوت گفت که صدای پهپاد را شنیده است.

او گفت: «ناگهان صدای وزوزی شنیدیم، مشخص نبود چه اتفاقی در حال رخ دادن است، سپس انفجاری عظیم و بسیار قوی رخ داد.» او افزود: «این مکان با خانه‌ام فاصله کمی دارد، ما به سرعت به محل حادثه رسیدیم و خیلی زود فهمیدیم که چه اتفاقی افتاده است.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024