ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 19.10.2024, 13:54

منابع العربیه: سنوار با توصیه‌های ایران مخالف بود


منابع «العربیه»، جمعه ۲۷ مهر گزارش دادند که یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، قبل از کشته شدنش توصیه‌های خود را در مورد معامله تبادل اسرای فلسطینی و گروگان‌های اسرائیلی به همراهانش تسلیم کرده بود.

این منابع افزودند که السنوار معتقد بود که ایران حمایت‌های لازم را از جنبش حماس بعمل نیاورده است و به همین دلیل با رهبران حماس در خارج، دچار اختلاف شده بود.

منابع «العربیه»، همچنین تاکید کردند که السنوار توصیه‌های ایران و از جمله آن لزوم هماهنگی مستقیم با تهران را رد کرده بود.

این منابع در ادامه افزودند که یحیی السنوار اخیراً با خروج از غزه به همراه خانواده‌اش در ازای تحویل گروگان‌های اسرائیلی مخالفت کرده و تأکید کردند که او قبل از کشته شدنش به دلیل توصیه‌هایی که سعی در تحمیل آن بر او داشتند، با ایران دچار اختلاف شده بود.»

«این در حالی است که خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، روز جمعه از کشته شدن یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش خبر داد و اشاره کرد که کشته شدن السنوار «تنها به قدرت و سرسختی جنبش می‌افزاید». او همچنین افزود که «حماس به مسیری که توسط رهبران پیشین خود تعیین شده است ادامه خواهد داد.»

خلیلی الحیه، عضو ارشد حماس در بیانیه‌ای که در آن به کشته شدن السنوار اشاره کرد، تاکید ورزید مادامی که آتش‌بس برقرار نشود و نیروهای اسرائیلی از نوار غزه خارج نشوند، هیچ‌ گروگان‌ اسرائیلی بازگردانده نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که کشته شدن السنوار و تمامی رهبران و نمادهای دیگر این جنبش تنها به افزایش عزم حماس برای ادامه جنگ علیه اسرائیل خواهد انجامید.

ارتش اسرائیل پنج‌شنبه ۲۶ مهر رسما کشته شدن یحیی السنوار در حین انجام عملیاتی در رفح در جنوب غزه را تایید کرد.

بنا به اعلام رسانه‌های اسرائیلی عملیات منجر به کشته شدن السنوار به‌طور تصادفی و بدون استناد بر اطلاعات یا برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته است.