ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 15.10.2024, 18:20

وزیر دفاع اسرائیل: مصلحتی در گشودن جبهه‌های جدید نداریم



در حالی که منطقه در انتظار پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران است و در سایه ادامه تهدیدات بین دو کشور، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، بار دیگر تاکید کرد که پاسخ کشورش به حمله بالستیک تهران، قریب‌الوقوع است.

وزیر دفاع اسرائیل، سه‌شنبه 25 مهر، در دیدار با اعضای (کانون غفورا) «باشگاه قهرمانان» خطا به خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی گفت: «اسرائیل به زودی به ایران پاسخ خواهد داد.»

به گزارش رسانه‌های محلی اسرائیل، گالانت مجددا تاکید کرد که پاسخ کشورش به ایران «دقیق، مرگبار و کشنده خواهد بود.»

بنا بر گزارش «شبکه12» اسرائیل وزیر دفاع این کشور همچنین تاکید کرد که «اسرائیل درصدد گشودن جبهه جدیدی نیست» و در این‌باره گفت:«مصلحتی در گشودن جبهه‌های جدید و جنگ‌های اضافی نداریم».

منابع آگاه پیش‌تر اشاره کرده بودند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به واشینگتن اطلاع داده است که کشورش به تأسیسات هسته‌ای و نفتی در داخل ایران حمله نخواهد کرد.

این منابع همچنین اشاره کردند که پاسخ اسرائیل محدود به پایگاه‌های نظامی ایران خواهد بود و احتمال می‌رود که این اقدام پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در پنجم نوامبر آینده برگزار شود، صورت گیرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جو بایدن، رئیس ‌جمهوری آمریکا، چهارشنبه گذشته، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو بر لزوم «متناسب» بودن اقدام تلافی‌جویانه اسرائیل تأکید کرد تا از شعله‌ور شدن یک جنگ گسترده‌تر منطقه‌ای جلوگیری شود.

پاسخی قوی و غافلگیرکننده

در همین حال، بسیاری از مقامات اسرائیلی تأکید کردند که تل‌آویو در تدارک دادن پاسخی قوی و غافلگیرکننده به تهران است.

برخی منابع اسرائیلی نیز اشاره کرده‌اند که ممکن است حملات ایستگاه‌های نفتی و نیروگاهی و همچنین تأسیسات هسته‌ای را شامل شود، هرچند واشینگتن با این موضوع مخالفت کرده است.

از سوی دیگر، تهران تهدید کرد که « به هرگونه حمله اسرائیل پاسخی محکم‌تر از حمله یکم اکتبر خواهد داد.»

اوایل این ماه، ایران بیش از ۱۸۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد که اغلب رهگیری شده و تنها چند فروند از آنها سه پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار دادند.

العربیه فارسی