ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 13.10.2024, 13:33

روزنامه کیهان: پاسخ ندادن سپاه در مورد وضعیت قاآنی «یک موفقیت چشمگیر است»


حدود دو هفته پس از آخرین بار که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران در ملأ عام دیده شد، روزنامه کیهان تهران نوشته است که سکوت سپاه در ندادن پاسخ به تمامی گزارش‌های منتشرشدهٔ اخیر در مورد اسماعیل قاآنی، «یک موفقیت چشمگیر است.»

حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در مؤسسات کیهان در مطلبی که روز شنبه ۲۱ مهر منتشر شده نوشته است: «با افتخار باید گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آوردگاه جنگ نرم نیز مانند عرصه‌های دیگر جنگ سخت، با موفقیتی چشمگیر و درخور تحسین ظاهر شد و در حالی که هیچ نکته‌ای از نگاهش پنهان نیست، به هیچ‌یک از شایعات پاسخ نداد و دشمن را در حالتی از گیجی و منگی تنها گذاشت.»

سردبیر روزنامه کیهان در ادامه نیز مدعی شد که «شایعه‌پراکنی دشمن درباره موضوعی که از آن بی‌خبر است، یک ترفند عملیات روانی است و با هدف پی بردن به مسئله‌ای است که برایش مجهول مانده است».

اسماعیل قاآنی دو روز پس از کشته شدن حسن نصرالله در بمباران روز ششم مهر در ضاحیه در لبنان به دفتر نمایندگی گروه حزب‌الله در تهران رفت و با عبدالله صفی‌الدین، نماینده این گروه در ایران و برادر هاشم صفی‌الدین، عکس گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته ابتدا با استناد به منابع نظامی سپاه پاسداران مستقر در بیروت نوشت آخرین بار قاآنی در بیروت دیده شد. او ظاهراً برای کمک به جلوگیری از فروپاشی ساختار حزب‌الله به لبنان پس از ضربات متعدد هدفمند اسرائیل در از بین بردن رهبران و کادر ارشد فرماندهی حزب‌الله به لبنان رفته بود. خبرگزاری رویترز نیز سپس مطلب مشابهی منتشر کرد.

اما پس از آن رسانه‌های متعددی در منطقه و غرب در روزهای اخیر گزارش‌هایی تأیید نشده در مورد احتمال بازداشت قاآنی در ایران و سکته قلبی او در جریان یک بازجویی سخت به دلیل احتمال جاسوسی برای اسرائیل، هک تجهیزات ارتباطی‌اش یا جاسوسی رئیس دفتر او به سود اسرائیل را مطرح کرده‌اند. خبرگزاری تسنیم روز جمعه ۲۰مهر به نقل از «۲۰ منبع» نوشت این شایعات درست نیست و او مشغول وظایف خود است.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز شنبه ۲۱ مهر در سفر به بیروت به شبکه تلویزیونی المیادین که با حزب‌الله و ایران هم‌سویی دارد، گفت «ایشان سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند» و اخبار منتشره درباره او «کذب است».

ابراهیم جباری، مشاور فرمانده سپاه و شمار دیگری از مقامات ایران گفته‌اند علی خامنه‌ای «در روزهای آینده» به قاآنی «نشان فتح» خواهد داد.

رادیو فردا