ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 12.10.2024, 15:07

حکم حبس ۶ ماه زندان محمد حبیبی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد


شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران روز شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳، محکومیت محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان به شش ماه و یک روز حبس تعزیری را عینا تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، رامین صفرنیا خشتاونی، وکیل مدافع وی با انتشار مطلبی اعلام کرد: “امروز شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران حکم موکلم محمد حبیبی که در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه یک روز حبس محکوم شده بود، ضمن رد‌ تجدیدنظرخواهی تایید نمود.”

جلسه بدوی دادرسی به اتهام آقای حبیبی در رابطه با این پرونده در تاریخ نهم تیرماه سال جاری در شعبه مذکور برگزار شده بود.

محمد حبیبی اواسط فروردین‌ماه ۱۴۰۲، به‌ دلیل انتشار مطالبی اعتراضی در رابطه با مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان، توسط ماموران امنیتی در محل کار خود در تهران بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ سی و یکم اردیبهشت همان سال با قرار تامین کیفری از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

لازم به ذکر است، این سخنگوی کانون صنفی معلمان پیشتر نیز در تاریخ دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در آستانه هفته معلم در ایران و تجمع اعتراضی فرهنگیان توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ نوزدهم بهمن ماه همان سال، از زندان اوین آزاد شده بود.

وی نهایتا در آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به سه سال و هفت ماه، بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، دو سال محرومیت از فعالیت و عضویت در گروه ها و منع خروج از کشور محکوم شد.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.