ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 11.10.2024, 21:42

پزشکان بدون مرز: هزاران نفر در اردوگاه جبالیا گرفتار شده‌اند


سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید هزاران نفر در اردوگاه جبالیا در غزه گرفتار شده‌اند؛ جایی که از اهداف حملات نیروهای اسرائیلی است.

سارا ویلستکه، هماهنگ‌کننده‌ٔ پروژه پزشکان بدون مرز، امروز جمعه ۲۰ مهرماه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: «هیچ‌کس اجازه ورود یا خروج [به این اردوگاه را] ندارد؛ هر کسی که برای این کار تلاش کند، به او شلیک می‌شود.»

به گفته خانم ویلستکه، پنج نفر از کارکنان سازمان پزشکان بدون مرز نیز در جبالیا گرفتار شده‌اند.

خبرگزاری رسمی فلسطینی هم اعلام کرده است که بر اثر حملات اسرائیل به اردوگاه جبالیا از صبح امروز تا کنون دست‌کم ۱۵ نفر کشته شده‌اند، از جمله در مدرسه‌ای که افراد بی‌خانمان در آن پناه گرفته بودند.

اداره دفاع مدنی غزه نیز اعلام کرد که ده‌ها نفر در همان مدرسه بر اثر شلیک‌های کوادکوپتر اسرائیلی زخمی شده‌اند.

ارتش اسرائیل تاکنون دربارۀ این مکان توضیحی نداده، اما پیش‌تر اعلام کرده بود که شبه‌نظامیان گروه حماس از چنین پناهگاه‌هایی به‌عنوان پوشش استفاده می‌کنند. گروه افراطی حماس این ادعا را رد کرده است.

برخی منابع فلسطینی می‌گویند که در حملات نظامی اسرائیل در روز جمعه دست‌کم ۳۴ فلسطینی در سراسر نوار غزه کشته شدند که تقریباً نیمی از آن‌ها مربوط به اردوگاه جبالیا است.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که ده‌ها شبه‌نظامی حماس را در جبالیا کشته است، اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کشته‌شدگان غیرنظامی و چه تعداد پیکارجو بوده‌اند.

رادیو فردا