ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 11.10.2024, 11:28

سخنگوى جبهه اصلاحات ايران: دولت سايه اكنون به دولت آفتاب تبديل شده است


جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات ايران گفت: براى رسیدن به آنچه وفاق نام دارد نیاز داریم تا “گفت‌وگوی ملی” و “تغییر” شکل بگیرد و گرنه با سازوکارهاى فعلى نمی‌توانیم با دنیا حرف بزنیم و در داخل کشور وفاق ایجاد کنیم. 

سخنگوى جبهه ايران در گفتگو با خبرنگار “چند ثانیه” اظهار داشت: رئيس جمهور برای رسیدن به وفاق در مجلس مذاکرات و توافقاتی انجام داده كه به‌نظر مى رسد این توافقات با آن چیزی که به رای‌دهنگان وعده داده بود، متفاوت است. 

جواد امام يادآور شد: آقاى پزشکیان در کارزار انتخابات که مدت کمی از آن می‌گذرد شعارهایی داده‌ و بر همان اساس گروه‌های مرجع و احزاب از شهروندان دعوت کردند تا در انتخابات حضور داشته باشند. همچنين ايشان در مناظره ها از مردم خواست که اگر به روند دولت سیزدهم اعتراض دارند به او رای دهند و لذا اکثریت شرکت کنندگان به بانیان وضع موجود “نه” گفتند.

سخنگوى جبهه اصلاحات ايران افزود: اما حالا می‌بینیم در انتخاب استاندارها هم به همان روال کار را ادامه می‌دهد. در بعضی از وزارتخانه‌ها شاهد هستیم که هنوز همان سیاست‌های دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

جواد امام با بيان اين كه برخى از نیروهای اصولگرا که نتوانستند با رای مردم وارد مجلس دوازدهم شوند حالا در پاستور نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: این ناشی از موانعی است که پیش روی دولت قرار داده‌اند و از سوى ديگر دولت به‌دلیل شعار وفاقى كه داده خود را ملزم دانسته كه نیروهایی را که بانیان وضع موجود هستند، حفظ کند و از نیروهای مرجعی که شهروندان به اعتبار آنها در صحنه انتخابات حاضر شدند، استفاده نکند. 

سخنگوی جبهه اصلاحات ايران با يادآورى اين كه در سایر قوا، ارکان و نهادها از این افراد استفاده می‌کنند و به آنها میدان داده مى شود، افزود: آقاى پزشکیان می‌گفت “دولت سایه” باید در آفتاب باشد و ظاهرا آقایان از سايه درآمده و اكنون در آفتاب دولت تشکیل داده‌اند. 

جواد امام با تأكيد بر اين كه اگر به‌چنین موانعی توجه نکنیم این چالش‌ها “توفیق” را از دولت سلب می‌کند و در ادامه فاصله جدی‌تری بین مردم و حاکمیت ایجاد خواهد شد، گفت: اين كه گفته مى شود آقاى پزشکیان نمی‌تواند کاری انجام دهد، درست نيست و به هر حال رییس‌جمهور باید از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند و موانع را با مردم در میان بگذارد و با اختیارتی که هنوز در دولت است تصمیم بگیرد. به عنوان نمونه مردم منتظر اقدام آقاى پزشکیان برای رفع فیلترینگ هستند؛ چرا كه رفع فيلترينگ هیچ منع قانونی ندارد و ايشان باید دستور رفع آن را با توجه به وعده‌ای که داده و به‌عنوان رئيس شوراى عالی امنیت ملی بدهد.

سخنگوى جبهه اصلاحات ايران همچنين در نقد رفتار دستگاههاى امنيتى در كشور در برخورد با فعالان سياسى و مدنى ، گفت: در شرایطی که نیروهای امنیتی باید تمرکز خود را بر روی نفوذ از سمتِ دشمن داشته باشند می‌بینیم که فضا و عرصه سیاسی داخلی را برای خودی‌ها تنگ‌تر کرده‌اند.


کانال رسمی جبهه اصلاحات ایران
@jebheheslahat