ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 10.10.2024, 20:54

نخست‌وزیر ایالت هسن خواستار تعطیلی نمایندگی‌های ایران در آلمان شد


بوریس راین، نخست‌وزیر ایالت هسن آلمان و از سیاستمداران پر نفوذ حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار تعطیلی نمایندگی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی در آلمان شد.

بە گزارش نشریه “هسن‌شاو”، راین با اشارە بە حمایت جمهوری اسلامی از مخالفان اسرائیل در خاورمیانه، از وزیر ا‌مور خارجه آلمان خواستە است کە در واکنش به این مسئله نمایندگی‌های ایران در این کشور را تعطیل کند.

این سیاستمدار در نامه خود آورده است: «ایران بدون شک برای مدت طولانی یکی از قوی‌ترین حامیان سیاست‌های تروریستی بوده است که امنیت منطقه را به ویژه در رابطه با اسرائیل تهدید می‌کند.»

او در ادامە با تاکید بر تعهد برلین نسبت بە حفظ امنیت و آزادی اسرائیل، خطاب بە آنالنا بربوک، وزیر ا‌مور خارجه آلمان گفتە است: «با توجه بە حملات موشکی گسترده اخیر ایران بە خاک اسرائیل، از شما می‌خواهم که تمامی نمایندگی‌های کنسولی ایران در آلمان، از جملە نمایندگی این کشور در فرانکفورت آم‌ماین را بررسی کنید».

بوریس راین در ادامە نامە خود گفتە کە نمایندگان ایران کە بە عنوان مهمان در آلمان هستند، “وظیفه مشروعیت بخشیدن به سیاست جنایت‌کارانه توصیف شده را بر عهده دارند” و این مسئلە را “غیرقابل تحمل” خوانده است.

دویچه وله فارسی