ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 10.10.2024, 16:27

وریشه مرادی، زندانی سیاسی در زندان اوین دست به اعتصاب زد


وریشه مرادی، متهم سیاسی محبوس در زندان اوین در اعتراض به تداوم بازداشت خود، محرومیت ملاقات با خانواده و وکیل و افزایش احکام اعدام در ایران، از امروز پنجشنبه ۱۹ مهرماه، دست به اعتصاب زد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم مرادی از امروز پنجشنبه ۱۹ مهرماه، در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود، همچنین محرومیت از ملاقات با خانواده و وکیل که از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، صادر شده و افزایش احکام اعدام در ایران، دست به اعتصاب غذا زده است.”

وریشه مرادی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

در تاریخ ۲۷ خردادماه سال جاری، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، از بابت اتهاماتی از جمله عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون مخالف نظام و بغی برگزار شد.

لازم به ذکر است، جلسه رسیدگی به اتهامات این متهم سیاسی در تاریخ ۱۴ مردادماه، به دلیل عدم حضور خانم مرادی در شعبه قضایی مذکور برگزار نشد. چهارشنبه ۷ شهریور مجددا جلسه دادگاه خانم مرادی به دلیل عدم حضور نماینده دادستان و قاضی عموزاد که به عنوان مستشار باید حضور پیدا میکرد، لغو شد.

در نهایت دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۱۴ مهرماه، در شعبه قضایی مذکور برگزار شد.