ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 22.09.2024, 23:01

اعتصاب غذای گوهر عشقی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران


سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی که در سال ۱۳۹۱ «به جرم وبلاگ‌نویسی» کشته شد، روز یکشنبه با اشاره به اعتصاب غذای مادرشان، گوهر عشقی، به دادخواهی ستار و در حمایت از دادخواهان زندانی در جمهوری اسلامی، از تهدید شدن از سوی حکومت خبر داد.

گوهر عشقی هفته گذشته در نخستین پیام ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت اگر مادر شهریار محمدی از کشته‌شدکان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ آزاد نشود، او به نشانه اعتراض در مقابل نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران اعتصاب غذا خواهد کرد.

مادر دادخواه ستار بهشتی روز یکشنبه نیز در یک پیام ویدئویی بار دیگر بر تصمیم خود برای اعتصاب تاکید کرد و گفت اگر نیروهای حکومت علی خامنه‌ای مانع شوند، او مقابل امامزاده صالح اعتصاب خواهد کرد و از هر کس که به او بپیوندد، استقبال خواهد کرد.

سحر بهشتی اواخر یکشنبه در اینستاگرام نوشت «مادرم، گوهر عشقی، با فکر و عقیده خودش اعلام اعتصاب کرده است. از روزی که ستار کشته شد، مادرم هرگز آرام نگرفت، به‌خصوص زمانی که اخبار کشته‌شدگان، زندانیان و وضعیت دردناک زندگی کارگران را می‌دید.»

دختر گوهر عشقی در ادامه پست اینستاگرامی خود اضافه کرد، «به او گفتم این کار را نکند، اما با من تند برخورد کرد. حالا خبر اعتصاب او از سوی دوستدارانش منتشر شده و مأموران جمهوری اسلامی من را تهدید می‌کنند. در این تصمیم نقشی نداشتم و ندارم! »

او هشدار داد «اگر اتفاقی برای من یا خانواده‌ام بیفتد، مسئولش حکومت است. در صورت بازداشتم، اینجا اعلام می‌کنم: از همان لحظه اعتصاب غذا خواهم کرد و ذره‌ای ترس به خود راه نخواهم داد. حسرت هرگونه آهی را بر دلشان خواهم گذاشت و اعتصابم را تا جایی ادامه می‌دهم که به ستارم بپیوندم.»

صدای آمریکا