ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 04.07.2024, 14:01

رعنا کورکور خواهر مجاهد کورکور بازداشت شد


نگار کورکور خواهر مجاهد کورکور زندانی سیاسی محکوم به اعدام، از بازداشت رعنا، دیگر خواهر خود در ایران توسط ماموران امنیتی خبر داده است.

این عضو خانواده مجاهد کورکور امروز پنجشنبه ۱۴ تیر ماه، با انتشار متنی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشته:
«طی تماسی که با خانواده داشتم اطلاع دادن امروز صبح ماموران امنیتی به منزل خواهر در تهران هجوم بردند و رعنا را بازداشت کردند، از نهاد بازداشت کننده و محلی که بردنش هم اطلاعی در دسترس نیست.»

به گزارش دادبان اگرچه دلیل بازداشت رعنا کوکور هنوز مشخص نیست، اما نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پیش از این نیز بارها خانواده زندانیان سیاسی را به دلیل دادخواهی برای عزیزان خود مورد آزار و اذیت قرار داده و به بازداشت تهدید کرده است.

مجاهد کورکور شهروند اهل ایذه در ۲۹ آذر سال گذشته (۱۴۰۱) به اتهام آنچه که تیراندازی به شهروندان در جریان اعتراضات ۲۵ آبان در ایذه و به ویژه قتل کیان پیرفلک خوانده شد بازداشت شد.

انتساب این اتهام به مجاهد کورکور در حالی بوده که خانواده کیان پیرفلک بارها شهادت داده‌اند عامل تیراندازی به خودرو آنها و در نتیجه قتل کیان در شامگاه ۲۵ آبان ماموران امنیتی و انتظامی بوده‌اند و از این رو هیچ شکایتی از مجاهد کورکور ندارند.

واهی بودن انتساب اتهام تیراندازی به شهروندان و قتل کیان پیرفلک به مجاهد کورکور به حدی بود که بعدتر در زمان رسیدگی قضایی در دادگاه اتهام قتل عمد به «محاربه و افساد فی الارض» تغییر یافت و حکم اعدام صادره نیز با استناد به این اتهامات صادر شده است.