ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 17.10.2024, 8:04
آمریکا پنج انبار مهمات حوثی‌ها را هدف قرار داد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور در شب چهارشنبه با استفاده از بمب‌افکن‌های رادارگریز «بی-۲»، حملاتی هوایی به تأسیسات ذخیره‌سازی سلاح در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی در یمن انجام داده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای اظهار داشت که نیروهای آمریکایی حملات دقیقی به پنج انبار زیرزمینی مهمات در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها انجام داده‌اند. او گفت که این حملات تأسیساتی را هدف قرار داد که حوثی‌ها برای هدف‌گیری کشتی‌های غیرنظامی و نظامی در منطقه استفاده می‌‌کنند.

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که این عملیات، نمایشی از توانایی ایالات متحده در هدف قرار دادن تأسیساتی است که دشمنان آمریکا سعی در مخفی‌سازی آن‌ها دارند، حتی اگر این تأسیسات عمیقاً در زیر زمین و به‌صورت محکم ساخته شده باشند.

آمریکا و بریتانیا پیش از این نیز چندین بار حملاتی به مواضع حوثی‌ها انجام داده بودند تا توانایی آن‌ها در تهدید کشتیرانی در آب‌های نزدیک به یمن کاهش یابد. با این حال، حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن همچنان ادامه داشته است.

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که استفاده از بمب‌افکن‌های رادارگریز بی-2 نشانگر توانایی‌های آمریکا در انجام عملیات علیه اهدافی است که «در هر زمان و هر مکانی» ضروری تشخیص داده شود.

به گفته آستین، او دستور این حملات دقیق را به‌دنبال دستور جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، صادر کرده است تا توانایی حوثی‌ها در ادامه رفتارهای بی‌ثبات‌کننده را کاهش دهد و از نیروها و پرسنل آمریکایی در یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های آبی جهان دفاع کند.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده «سنتکام»، مسئول نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از خسارت‌های غیرنظامی در اثر این حملات هوایی به مواضع حوثی‌ها در روز چهارشنبه وجود ندارد.

خبرنگار «العربیه» گزارش داد 15 حمله به مواضع حوثی‌ها انجام شده که از این تعداد، شش حمله به مواضعی در صنعا صورت گرفته است.

پیش‌تر، یک مقام آمریکایی به العربیه اعلام کرده بود که ارتش آمریکا حملاتی به انبار مهمات حوثی‌ها انجام داده است. او همچنین اشاره کرد که تسلیحات هدف قرار گرفته شده، توسط حوثی‌ها برای حمله به کشتیرانی استفاده می‌شدند.

شبکه «سی‌ان‌ان» نیز به نقل از سه مقام دفاعی آمریکایی گزارش داد که این حملات، انبارهای مهمات و تأسیسات زیرزمینی را هدف قرار داده که شامل تسلیحات سنتی برای حمله به کشتی‌های نظامی و غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن بوده است.

یکی از این مقامات اعلام کرده که این اولین بار است که آمریکا از بمب‌افکن‌های راهبردی بی-2 برای حمله به حوثی‌ها در یمن استفاده می‌کند.

رسانه‌های حوثی نیز تایید کردند که حملات آمریکا و بریتانیا مناطقی از صنعا و صعده را هدف قرار داده است.

العربیه فارسی